پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 7534

فقط 500 متر از حفاری تونل انتقال آب به قم باقی مانده است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: 500 متر از حفاری تونل اصلی انتقال آب از سرشاخه‌های دز باقی مانده و در نیمه دوم سال این بخش از پروژه به انتها خواهد رسید.
فقط 500 متر از حفاری تونل انتقال آب به قم باقی مانده است
به گزارش قم نیوز، به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در جلسه کارگروه آب استان قم اظهار داشت: مدیریت تامین و توزیع آب در استان قم طی سال‌های گذشته با توجه به خشکسالی‌های مستمر و کمبود شدید منابع آبی، همواره با مشکلاتی مواجه بوده است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان از افزایش بی‌رویه مصرف آب در استان انتقاد کرد و گفت: مردم فهیم استان قم باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و نهادهای مسئول نیز باید آموزش راهکارها و فرهنگسازی در این خصوص را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار قم همچنین طرح‌ها و پروژه‌های انتقال آب به استان را مورد توجه قرار داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به دشت مسیله با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری آن در احیای منطقه و رشد و توسعه کشاورزی استان هرچه زودتر باید آغاز شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ متر از حفاری تونل اصلی انتقال آب از سرشاخه‌های دز باقی مانده و در نیمه دوم سال جاری به انتها خواهد رسید، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره برداری کامل از این پروژه عظیم ملی در اوایل سال آینده، مشکل کم آبی و بی‌کیفیت بودن آب شرب استان به‌طور کامل برطرف شود.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ایجاد پارک‌های چندمنظوره در شهر مقدس قم تصریح کرد: در توسعه فضای سبز در شهر قم باید کاشت درختان مثمر و گیاهان دارویی و گونه‌های متناسب با آب و هوا و بافت زمین مورد توجه قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه فراهم آوردن محیط زیست مناسب در کلانشهر قم به شدت نیازمند توسعه فضای سبز است، خاطرنشان کرد: قطعا با همت و تلاش مضاعف مسئولان امر و با برنامه‌ریزی روشن و مشخص می‌توان قم را به شهری سبز و با طراوت مبدل کرد.

استاندار قم با اشاره به روند تامین و توزیع آب در بخش‌ها و روستاهای استان، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین آب روستاها در فصل تابستان انجام شده است، اما استفاده بی رویه برخی خوش نشین‌ها که به صورت هفتگی در ویلاهای روستایی حضور می‌یابند، بخش عمده‌ای از مشکل کمبود آب در این مناطق است.

انتهای پیام/۱۰5
https://qomnews.ir/vdca.en0k49nmy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما