چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80854
منبع : خبرگزاری تسنیم

روزانه بیش از ۲ میلیون سفر درون‌شهری در قم انجام می‌شود

قم نيوز : معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از انجام روزانه بیش از ۲ میلیون سفر درون‌شهری در قم خبر داد و گفت: سهم سفرهای درون‌شهری به ترتیب فراوانی آن، پیاده ۳۰ درصد، خودروی تک‌سرنشین ۱۸ درصد، خودرو بیش از یک سرنشین ۱۱ درصد است.
روزانه بیش از 2 میلیون سفر درون‌شهری در قم انجام می‌شود
روزانه بیش از 2 میلیون سفر درون‌شهری در قم انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با تأکید بر لزوم تعیین چشم‌انداز کلی ترافیکی شهر برای ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری اظهار داشت: آشفتگی موجود در ترافیک شهری نشان‌دهنده اجرای طرح‌هایی بدون مطالعات دقیق و آینده‌نگری لازم است.

وی رسیدن به حمل‌ و نقل پاک را اولویت شهرداری عنوان کرد و افزود: هیچ‌ گونه اقدامی بدون بررسی دقیق و آمار صحیح در شهر انجام‌ نشده و تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس طرح جامع حمل‌ و نقل انجام می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم، 30 درصد سفرهای درون‌شهری را مربوط به پیاده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 30 درصد سفرهای درون‌شهری پیاده انجام‌شده و 70 درصد سفرها نیز در فاصله‌ای 4 کیلومتری انجام می‌شود.

وی توجه به مسائل زیست‌محیطی را در اجرای طرح‌ها موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: برای رسیدن به حمل‌ و نقل پاک نیازمند اجرای طرح‌هایی با پیوست زیست‌محیطی بوده و شرط  داشتن حمل‌ و نقل پاک اجرای حمل‌ و نقل یکپارچه است.

ذاکریان از توزیع 11 هزار فرم نظرسنجی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعیین آمار دقیق سفرهای شهری و مقاصد سفرها  در اردیبهشت‌ماه با توزیع 11 هزار فرم و تیم کاملاً حرفه‌ای در اخذ آمار انجام‌شده است.

وی بر اساس تحلیل اطلاعات اخذشده در آمارگیری نوع وسیله نقلیه در سفرها را ذکر و بیان کرد: سهم سفرهای درون‌شهری به ترتیب فراوانی آن، پیاده 30 درصد، خودروی تک‌سرنشین 18 درصد، خودرو بیش از یک سرنشین 11 درصد است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: سهم تاکسی در این سفرها 10 درصد، اتوبوس و موتورسیکلت 8 درصد، سفرهای باری و سرویس مدارس 4 درصد، تاکسی اینترنتی 2 درصد، تاکسی‌تلفنی، وانت سنگین و دوچرخه نیز یک درصد از سفرهای درون‌شهری را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان بیش از 2 میلیون سفر روزانه در شهر قم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تردد بیش از 278 هزار خودرو به‌صورت روزانه در شهر قم مسئله‌ای نیست که بدون تکمیل اطلاعات لازم و طرح جامع حمل‌ و نقل برای آن برنامه‌ریزی کرده و تنها برای افتتاح طرح اقدامی انجام دهیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceev8v.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما