دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 8334

دفع غیر استاندارد زباله ها موجب آتش سوزی شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: تجمیع زباله‌ها به صورت غیر اصولی در اطراف محیط زندگی سبب می‌شود تا یک بی‌دقتی موجب بروز آتش‌سوزی شود.
دفع غیر استاندارد زباله ها موجب آتش سوزی شد
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری امروز با اشاره به عملکرد ۲۴ ساعت گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: روز گذشته ۹ عملیات در استان قم توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه عملیات به کنترل آتش‌سوزی ضایعات مربوط بوده که هر روز بخشی از توان و امکانات آتش‌نشانی برای این مسئله صرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این معضل باید با فرهنگ‌سازی در میان شهروندان حل شود، ابراز کرد: تجمیع زباله‌ها به صورت غیر اصولی در مناطق مختلف سبب می‌شود تا یک بی‌دقتی موجب بروز آتش‌سوزی شده و ماموران آتش‌نشانی را درگیر این موضوع کند.

وی با اشاره به راهکارهای برطرف کردن این معضل افزود: اگر این زباله‌های انباشته نشده و در زمان خود انتقال داده شود، این مشکلات پیش نخواهد آمد.

جعفری خاطرنشان کرد: در روز گذشته دو منزل در شهر قم آتش گرفت که ماموران آتش‌نشانی با حضور به موقع در محل حادثه توانستند این آتش‌ها را کنترل کنند.

وی حریق سه واحد تجاری را از دیگر حوادث ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و گفت: در مجموع در روز گذشته ۹ تیم عملیاتی به محل بروز حوادث اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: ماموران آتش‌نشانی در ۴۸ ساعت گذشته یک نوجوان ۱۶ ساله را از خطر خودکشی نجات دادند.

وی ادامه داد: در روز شنبه نیز سه مورد آتش‌سوزی ضایعات توسط ماموران آتش‌نشانی اطفا شد و دو حادثه حبس در آسانسور اتفاق افتاد که در این حوادث عده‌ای از مردم در آن حبس شده بودند که با تلاش ماموران آتش نشانی اقدامات لازم انجام شد.

جعفری با اشاره به عملکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در روز شنبه ابراز کرد: در این روز نیز هشت عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شده و ۲۴ مامور در این عملیات‌ها مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.teofuqetxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما