?> استاندار قم با آیت الله یزدی دیدار و گفت وگو كرد | قم نیوز
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 8406

استاندار قم با آیت الله یزدی دیدار و گفت وگو كرد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو كرد.
استاندار قم با آیت الله یزدی دیدار و گفت وگو كرد
به گزارش قم نیوز، در این دیدار آیت الله یزدی نیز با اشاره به جایگاه قم در عرصه های ملی و جهانی اظهار داشت: در طول تاریخ، وجود مضجع شریف دخت امام موسی كاظم(ع) در قم، شكوه و آبروی ویژه ای به این سرزمین مقدس داده است.

وی افزود: اگر چه قم در زمینه های مختلف علمی، دانشگاهی، صنعتی، كشاورزی و.. از مزیت های خوبی برخوردار است، اما شان و جایگاه ممتاز قم، نشات گرفته از وجود پر خیر و بركت آن بزرگوار، مسجد مقدس جمكران، امامزادگان متبركه و مراجع عظام و بزرگان دین می باشد.

رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان این كه برنامه ریزی ها برای قم باید با محوریت بعد زیارتی و فرهنگی آن صورت گیرد، گفت: قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی، پایگاه مراجع معظم تقلید و مركز بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع محسوب شده و برنامه ریزی های اجرایی برای توسعه و عمران آن نیز باید متناسب با چنین جایگاهی باشد.

آیت الله یزدی با اشاره به زائر پذیری قم در ایام مختلف سال و مناسبت های خاص نظیر نیمه شعبان، بر لزوم تدبیر و اهتمام جدی در جهت تامین زیرساخت های خدماتی رفاهی و تسهیل زمینه های خدمات رسانی شایسته به زوار و مجاورین حرم كریمه اهل بیت (سلام الله علیها) تاكید كرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مجموعه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه و عمران قم، برای مسوولان استان، آرزوی توفیق كرد.

كرم رضا پیریایی، استاندار قم دراین دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های خود برای توسعه و عمران قم، اظهار داشت: در سال های اخیر با عنایت مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت و مجلس به قم، شاهد اجرای طرح های بزرگ عمرانی و تحولی بزرگ در عرصه های مختلف عمران و آبادانی استان هستیم.

وی با اشاره به ویژگی های بی بدیل قم به عنوان یكی از كانون های اثرگذار و مورد توجه جهان تشیع افزود: برنامه ریزی عادی به مثابه سایر مناطق برای قم، تكافوی نیازها و ظرفیت های آن نبوده و باید برنامه روشنی در این بخش و تقویت بعد جهانی قم تدوین كرد.

استاندار قم با بیان این كه قم از حیث جمعیتی یك كلانشهر به شمار می‌رود اما از جهات فرهنگی و بعد تاثیرگذاری آن، یك جهانشهر محسوب می‌شود، تصریح كرد: با وفاق و همدلی وهمت بلند می توان قم را به جایگاه اصلی خود رساند و این بزرگترین و بهترین عبادتی است كه در لباس خدمت به این شهر مقدس می‌توان انجام داد.

پیریایی ادامه داد: قم تجلی همه ارزش‌ها و مركز نشر علوم و معارف ناب اسلامی است و فرمایش رهبر معظم انقلاب، مبنی بر خدمت به قم خدمت به آبروی نظام و كشور است، بیانگر اهمیت، ارزش و جایگاه رفیع این خطه مقدس است.

وی سلسله جلیله روحانیت را سرمایه معنوی ارزشمند و عامل حفظ و بقاء اسلام در طول تاریخ دانست و گفت: نوع نگاه علما و مراجع عظام تقلید به مسائل درس آموز و جهت دهنده بوده و باید این رهمنودها را در مدیریت اجرایی بكار گرفت.

استاندار قم تدوین آمایش سرزمین را یكی از اولویت های اجرایی استان برشمرد و افزود: بر اساس این سند وضع موجود و ظرفیت های استان شناسایی و برنامه ریزی منطبق بر واقعیت و به دور از شعار برای بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.yeofuqexmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما