دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 868
در روز آخر مسابقات جهانی کاراته؛

کاراته‌ کای قمی به مدال برنز رسید

قم نيوز : قم نیوز: کاراته کای قمی در روز پایانی پیکارهای جهانی کاراته در مالزی با برتری برابر حریفی از کشور آلمان به مقام سوم و نشان برنز جهان دست یافت.
کاراته‌ کای قمی به مدال برنز رسید
به گزارش قم نیوز، در آخرین روز برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جهان کاراته‌کاهای کشورمان در هر دو بخش کاتا و کومیته برابر حریفان خود نتایج درخشانی کسب کردند و رهاورد آنها کسب مدال‌های خوشرنگ در اوزان مختلف کومیته و همچنین بخش کاتا بود.

در روز چهارم و پایانی مسابقات کاراته قهرمانی جهان در شهر مالاکا کشور مالزی که با شرکت برترین‌های بیش از ۹۰ کشور جهان برگزار شد، کاراته کاهای کشورمان در بخش کاتای تیمی و سه وزن کومیته در رده ۱۴و ۱۵ سال به روی تاتامی رفتند.

در بین کاراته کاهای باقی مانده در بخش کومیته، علی نجفی کاراتهکای قمی که همراه با محمد شایگان و سیدمهدی موسوی سه نماینده اعزامی کاراته قم به هفتمین دوره پیکارهای جهانی کاراته بودند، در گام نخست به جدال با حریفی از مصر پرداخت و حریف را با اقتدار از پیش رو برداشت.

نجفی که در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در کشور مالزی برای تیم ملی کاراته کشورمان مبارزه کرد، در رده سنی ۱۴ و ۱۵ سال سپس به مصافی کاراتهکای شرکت کننده از کشور آفریقای جنوبی رفت و در این دیدار نیز به پیروزی رسید.

نجفی در حالی در این دوره از رقابت‌ها در روز پایانی به مدال برنز رسید که در دور سوم برابر کاراته کایی از کشور آذربایجان به روی تاتامی رفت و در پایان این جدال نزدیک و نفس گیر نیز موفق به شکست حریف خود و کسب جواز حضور در مرحله چهارم شد.

کاراته کای وزن منهای ۶۳ کیلوگرم تیم کاراته جوانان کشورمان در ادامه تلاش خود برای قرار گرفتن بر روی یکی از سکوهای این دوره از مسابقات جهانی کاراته در کشور مالزی، مقابل حریف مجارستانی خود نیز موفقت آمیز عمل کرد و بدین ترتیب به مرحله پنجم راه یافت.

این کاراته کای ارزنده بعد از چهار پیروزی متوالی به دیدار نیمه نهایی رسید تا در تلاش برای رسیدن به مسابقه فینال با حریفی از کشور اوکراین مسابقه دهد اما در این رقابت نزدیک نتیجه را واگذار کرد تا از فینال محروم بماند و برای کسب مقام سوم به دیدار رده بندی برود.

آخرین مسابقه علی نجفی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم پیکارهای جهانی کاراته در مالزی با حریفی از کشور آلمان بود که این مسابقه با برتری نجفی کاراته کای توانمند تیم جوانان کشورمان به پایان رسید و بدین ترتیب یکی از سه کاراته کای قمی حاضر در این رقابت‌ها به نشان برنز جهان دست یافت.

علی نجفی در حالی موفق به کسب مدال برنز پیکارهای جهانی کاراته شد که از بین سه کاراته کای اعزامی قم به این مسابقات، دو کاراته کای دیگر قمی یعنی محمد شایگان و سیدمهدی موسوی نتوانستند عملکرد موفقی داشته باشند و در روزهای اول و دوم این دوره از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcficdcaw6dv.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما