سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 914
در وزن منهای 63 کیلوگرم؛

نجفی تنها مدال آور کاراته قم از پیکارهای جهانی مالزی شد

قم نيوز : قم نیوز: علی نجفی تنها مدال آور از بین سه کاراته‌کای قمی عضو تیم ملی کشورمان در مسابقات کاراته قهرمانی جوانان جهان در مالزی لقب گرفت.
نجفی تنها مدال آور کاراته قم از پیکارهای جهانی مالزی شد
به گزارش قم نیوز، بعد از موفقیت‌های ارزنده‌ای که کاراته کاهای قمی در رقابت‌های جوانان قهرمانی آسیا کسب کردند، سه کاراته کای قمی در پیکارهای کاراته قهرمانی جوانان جهان نیز حضور یافتند تا بار دیگر افتخارات خود را برای کاراته قم و کشورمان تکرار کنند.

در پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا در کشور چین که مردادماه امسال برگزار شد، سه کاراته کای قمی در رده سنی جوانان حضور داشتند که دو نفر آنها یعنی محمد شایگان و علی نجفی موفق به کسب نشان طلا شدند و مهدی عافیتی عنوان سوم و نشان برنز را از آن خود کرد.

با این حال در نخستین ماه نیمه دوم سال جاری، یک رویداد مهم دیگر پیش روی کاراته کاهای جوان و خوش آتیه کشورمان قرار گرفت و طی آن کاراته کاهای جوان و مستعد کشورمان در پیکارهای کاراته قهرمانی جوانان جهان به مصاف حریفان خود رفتند.

برای همین منظور از سوی کادر فنی تیم ملی کاراته رده سنی جوانان کشورمان، بلافاصله بعد از رقابت های جوانان آسیا که اردوی تیم ملی تشکیل شد، سه کاراته‌کای قمی در رده‌های سنی ۱۴ و ۱۵ سال، ۱۶ و ۱۷ سال و زیر ۲۱ عضوی تیم ملی در مسابقات جهانی شدند.

از بین سه مدال آور کاراته جوانان قم در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در رده‌های سنی ۱۴ و ۱۵ سال، ۱۶ و ۱۷ سال شایگان و نجفی فرصت حضور در مسابقات کاراته قهرمانی جوانان جهان در کشور مالزی را به دست آوردند که از بین این دو کاراته‌کای آینده دار نجفی صاحب مقام سوم و نشان برنز شد اما شایگان در میان تعجب همگان از کسب مدال باز ماند.

علی نجفی در حالی به مدال برنز رقابت‌های جهانی کاراته در کشور مالزی دست یافت و موفق‌ترین کاراته کای قمی در این دوره از رقابت‌ها بود که مرداد ماه امسال در رقابت‌های کاراته قهرمانی جوانان آسیا بود که در این مراسم از وی تجلیل شد، نجفی در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در کشور چین که تیر ماه برگزار شد موفق به کسب مدال طلا و مقام قهرمانی آسیا شده بود.

سیدمهدی موسوی نیز که در هفتمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در کشور مالزی عضو تیم ملی رده سنی زیر ۲۱ سال بود با وجود شایستگی‌های فراوانی که برای کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو داشت، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما در پایان این دوره از مسابقات که تیم کشورمان موفق به کسب دو نشان طلا، یک نقره و شش برنز شد، در بخش کلی توزیع مدال‌ها مصر با هشت نشان طلا قهرمان شد؛ ترکیه با شش مدال طلا دوم شد و ژاپن با پنج مدال طلا در مکان سوم ایستادند و این در حالی است که تیم ملی کشورمان بدون حضور بانوان در این پیکارها در مجموع در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

گفتنى است؛ در پایان این مسابقات تیم مصر قهرمان شد، ترکیه در جاى دوم ایستاد و تیم ملى کاراته کشورمان که در بخش مردان حضور پیدا کرده بود با کسب ۹ مدال عنوان نایب قهرمانى بخش مردان و چهارمى مجموع مردان و زنان را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdchtknwd23nz.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما