دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 9149
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

کاهش مصرف انرژی در واحد تولید آجر در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت:‌ واحد صنعتی آجرپزی در شهرک صنعتی محمودآباد موفق به کاهش مصرف انرژی به میزان ۱۵ درصد در تولید هر تن آجر شد.
کاهش مصرف انرژی در واحد تولید آجر در قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم،‌ جعفر فرشچی اظهار کرد: در راستای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در سطح واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان،‌ شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون از طرح‌هایی که بتوانند در این راستا موفق عمل کنند حمایت کرده است.

وی افزود: استفاده مجدد از بخار آب در واحد صنعتی و کاهش مصرف سوخت در واحد صنعتی آجرپزی از مهم‌ترین اقدامات به نتیجه رسیده در این بخش است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم کاهش مصرف انرژی در واحد صنعتی آجرپزی را مدنظر قرار داد و گفت:‌ پس از بررسی‌های صورت گرفته با همکاری شرکت شهرک‌های قم شرح خدمات تنظیم و بعد از معرفی مشاور به واحد صنعتی اقدامات لازم برای بررسی راهکارهای کاهش مصرف سوخت مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اقدامات صورت گرفته و انجام نظرات مشاور این واحد صنعتی توانست میزان ۱۵ درصد کاهش مصرف را در هر شش آجر به دست آورد، یعنی بر اساس ریالی مبلغ یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال در سال صرفه جویی خواهد داشت.

فرشچی اضافه کرد: در اجرای این طرح که حمایت مالی شرکت شهرک‌های صورت گرفت در کنار کاهش میزان مصرف گاز واحد صنعتی و کمک به اقتصاد آن به محیط زیست و صرفه جویی گاز در مقیاس ملی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.e8objh8zo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما