يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 104715
منبع : قم نیوز

پیرامون یک انتصاب که تنها یک مسئولیت نبود

قم نيوز : حکم انتصاب نماینده ولی فقیه و سرپرست روزنامه اطلاعات تنها یک پیام معمولی و انتصاب یک مسئولیت نبود و حاوی نکات بسیار مهمی در نقشه راه و خط مشی نظام جمهوری اسلامی بود.
پیرامون یک انتصاب که تنها یک مسئولیت نبود
پیرامون یک انتصاب که تنها یک مسئولیت نبود
به گزارش قم نیوز مرتضی نجفی قدسی،فعال فرهنگی و قرآنی در یادداشتی با موضوع انتصاب دکتر سید عباس صالحی به سمت نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات آورده است:

پس از درگذشت مرحوم حجت الاسلام سید محمود دعایی که بیش از چهل سال نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی روزنامه و مؤسسه اطلاعات را برعهده داشتند، همه منتظر بودند ببینند در جایگاه ایشان چه کسی قرار می‏ گیرد!

این انتظار بیشتر از این بابت بود که خط مشی روزنامه اطلاعات با بسیاری از دیگر مطبوعات و رسانه‏ های خبری متفاوت بود و همواره سعی داشت گستره وفاداران نظام و انقلاب را در طیفی وسیع ببیند و به معنای واقعی همان جذب حداکثری مورد عنایت رهبری معظم انقلاب را محقق کند و در این زمینه توفیقات زیادی هم داشت که بر همگان مبرهن است.

روزنامه اطلاعات در خط مشی خود بیشتر اثباتی عمل می‏ کرد تا سلبی، و لذا از محاسن عموم اهالی فرهنگ و فرهیختگان جامعه آینه گردانی می ‏کرد و بسیاری از دانشمندان و برجستگان علمی ترجیح می ‏دادند تا مطالبشان در این روزنامه منتشر شود و شاهد مثال این موضوع فراوان است و اهل فن بخوبی متوجه این معنا هستند.

اما انتخاب آقای دکتر سید عباس صالحی از میان بسیاری افراد مطرح و انتصاب ایشان توسط رهبری معظم انقلاب به نمایندگی و سرپرستی روزنامه اطلاعات به انتظار‌ها و نگرانی‏ها پایان داد و قلوب عموم فرهیختگان جامعه و اهالی فرهنگ و علم و رسانه را شاد و خوشحال کرد.

سوابق فرهنگی و مدیریتی آقای دکتر سید عباس صالحی بر همگان روشن است و قاطبه نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران و فرهنگ دوستان بر این انتخاب و انتصاب بسیار شایسته صحه می‏ گذارند.

امّا حکم انتصاب نماینده ولی فقیه و سرپرست روزنامه اطلاعات تنها یک پیام معمولی و انتصاب یک مسئولیت نبود و حاوی نکات بسیار مهمی در نقشه راه و خط مشی نظام جمهوری اسلامی هم بود.

حضرت آیت الله خامنه ‏ای (مدظله العالی) در این حکم آشکارا مشخص کردند که جامعه تک صدایی را مخصوصاً در فضای رسانه‏ ای اصلاً نمی‏ پسندند و شاید یکی از دلایل ماندگاری جناب حجت الاسلام دعایی در مدیریت روزنامه اطلاعات همین امر بود که ایشان نمی‏ خواستند فضای رسانه‏ ای محدود به یک نوع سلیقه سیاسی و یا فرهنگی باشد و معتقد هستند که تفکرات همه اضلاع معتقدین و وفاداران نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باید فرصت بروز و ظهور فکر و اندیشه خود را داشته باشند و این معنا در حکم ایشان به آقای دکتر صالحی تصریح شده است آنجا که می ‏فرمایند:

«روزنامه کهنسال اطلاعات در دوران نظام جمهوری اسلامی همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشر‌هایی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‏ یافته است. چند وجهی بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند، وجود روزنامه ایی با این خصوصیت را مفید و شاید الزامی می‏کرده و اکنون نیز آنچنان است.»

این بیان خردمندانه رهبری معظم انقلاب در این برهه سیاسی از کشورمان بسیار حائز اهمیت است و به همه نیرو‌های انقلاب تذکر می ‏دهد که سلایق هیچگاه یکسان نمی‏ شود و همیشه متفاوت است و گردونه نیرو‌های انقلابی نباید محدود به یک سلیقه شود بلکه فضا را بسیط ببینیم تا طیف وسیع وفاداران و علاقمندان فرهنگ و نظام و کشور بتوانند همدیگر را ببینند و از افکار هم با خبر شوند و همگان خود را سهیم در اداره کشور و حفظ آن بدانند.

تخریب ‏ها و سعی در اشغال جایگاه‌های یکدیگر جز ضرر و زیان برای کشور و نظام و مردم نتیجه ‏ای ندارد و بایستی مبنا در همه جایگاه‌ها شایسته سالاری باشد منهای وابستگی ‏های گروهی و جناحی که اگر این معنا بخوبی رعایت شود، سرعت رشد و اصلاح امور کشور دو چندان خواهد شد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfyjdytw6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما