دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 96289

اخبار ویدیویی قم شنبه 4 اردیبهشت 1400

قم نيوز : اخبار ویدیویی قم نیوز مورخ 4 اردیبهشت 1400 را با اجرای حنا روحانی ببینید:
 






در اخبار ویدیویی قم نیوز مورخ 4 اردیبهشت 1400 موارد زیر را با اجرای حنا روحانی می‌بینید:


اخبار ویدیویی قم، شنبه 4 اردیبهشت 1400
 
سلام، من حنا روحانی هستم. اخبار امروز قم را با هم مرور می‌کنیم.
 

کرونای هندی در راه است، آماده اوضاع وخیم‌تری باشید
در حالی که قم سومین هفته محدودیت های کرونایی را به سبب قرمز بودن آغاز کرده است، از اطراف جهان خبر می رسد که سویه هندی کرونا در حال گسترش است.
این سویه در کشورهای اروپایی دیده شده است و در هند نیز مرگ و میر را به روزی 3 هزار نفر رسانده است. اگر چه پروازهای مستقیم به هند و پاکستان قطع شده است اما خطوط هوایی امارات و قطر همچنان پرواز های غیر مستقیم به این کشورها دارند.
قطع پروازها از هند به ایران نیز از امروز قرار بود اجرایی شود اما کاربران توییتر خبر از ورود پرواز هواپیمایی ماهان در ساعت 5 صبح شنبه 4 اردیبهشت به ایران داده اند.
امروز در قم 7 بیمار کرونایی فوت کردند و حال 107 نفر نیز وخیم است.
 
رعد و برق و رگبار ناگهانی در راه است
به رغم نگرانی مردم از کرونا و مشکلات اقتصادی، طبیعت بر مدار همیشگی خود قدم می زند. دیشب بخش های از شهر قم شاهد رگبار بهاری همراه با رعد و برق بود و امروز نیز آسمان ابری است.
پیش بینی می شود با افزوده شدن بر شدت ابرها، رگبارهای موقت بهاری قم را خیس کند.
 
آزمون نظام مهندسی قم هم به تعویق افتاد
وزیر راه و شهرسازی در صفحه اینستاگرام خود از تعویق آزمون نظام مهندسی از اردیبهشت به مرداد خبر داد.
قرار بود این آزمون در 29 و 30 و 31 اردیبهشت برگزار شود ولی مهندسان آینده قمی حالا نزدیک به دو ماه دیگر برای مطالعه وقت دارند.
وزیر علوم نیز از زمینه سازی برای برگزاری آزمون های پیش رو این وزارتخانه خبر داده است و گفته ما کارها را انجام می دهیم و آماده برگزاری در موعد مقرر هستیم اما ممکن است به دلیل کرونا تاریخ ها عوض شود که در این صورت اعلام خواهد شد.
 
شب های قدر در خانه بمانیم حتی اگر منع تردد شبانه برداشته شود
در حالی وضعیت کرونا در حال وخیم شدن است، بحث و کشمکش در شبکه های اجتماعی و بین مسوولان درباره برگزاری مراسم معنوی شب های قدر در اماکن عمومی مذهبی به شدت مطرح است.
مسوولان اعلام کرده اند که منع تردد شبانه در شب های قدر لغو خواهد شد اما برخی از مردم می گویند که هر گونه گردهمایی در مساجد و مصلی ها حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی، خطر آفرین است.
به نظرمی رسد مسوولان از بیم مورد هجوم واقع شدن، منع تردد شبانه را لغو خواهند کرد اما بهتر است مردم خود رعایت کنند و مراسم شب های قدر را از فضای مجای و در خانه پیگیری کنند.
 
اگر هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اید، بیشتر مراقب باشید. ویروس کرونا این روزها وحشی‌تر شده است.
خدا نگهدار


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdnx0n.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما