چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 29730
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص):

پذیرفتن حق غنی‌سازی ایران از مهمترین نتایج مذاکرات لوزان بود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) گفت: پذیرفتن حق غنی‌سازی ایران از مهمترین نتایج مذاکرات لوزان بود.
پذیرفتن حق غنی‌سازی ایران از مهمترین نتایج مذاکرات لوزان بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان با اشاره به اهمیت برگزاری مذاکرات لوزان سوئیس اظهار داشت: یکی از مطالبی که در گفت‌و‌گوها و مصاحبه‌های مطبوعاتی مطرح نشده این موضوع است که قرن‌ها غرب و اروپا اسلام را متهم می‌کردند که دین خشونت و شمشیر بوده و اسلام با شمشیر پیش رفته است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) افزود: در زمان ما همین اتهامات وجود دارد که غرب و اسرائیل و اروپا اسلام را دین خشونت می‌دانند و ما را به تروریست پروری متهم می‌کنند.

غرویان با بیان اینکه مذاکرات لوزان نشان داد ‌ملت ایران اهل مذاکره و تعامل است، بیان کرد: ‌در این مذاکرات ‌اتهامات را جواب دادیم که اسلام دین خشونت نیست و از نتایج مهم مذاکرات لوزان که به نتیجه هم رسیدیم و نشان دادیم که اسلام دین مذاکره است و هیچ خشونتی در آن وجود ندارد.

وی با بیان "ما این حق را داریم که اگر گروه ۱+۵ به تعهدات خویش عمل نکند همچون گذشته فعالیت‌های هسته‌ای خود را با قدرت ادامه دهیم" تصریح کرد: هر انسان منصفی این موضوع را درک می‌کند هنگامی که معاهده منعقد شده و تعهدی ایجاد می‌شود، طرفین شرط و شروطی دارند و این تعهد تا زمانی اجرا می‌شود که طرف مقابل متعهد باشد؛ اگر به تعهد خویش عمل نکند ما هم در مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کنیم و غنی‌سازی را با‌‌ همان ظرفیت بالا دنبال می‌کنیم.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) اظهار داشت: این موضوع که در مذاکرات لوزان انجام شد و حق غنی‌سازی ایران و بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در مصارف پزشکی و برق پذیرفته شد در واقع یک موفقیت برای تیم هسته‌ای کشورمان است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaw0nu.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما