شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 29757
سخنگوی شورای شهر قم:

پروژه مترو قم نیازمند تسهیل و تعجیل در تامین بودجه است‌

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای ‌شهر قم گفت: پروژه مترو قم نیازمند تسهیل و تعجیل در تامین بودجه است‌.
پروژه مترو قم نیازمند تسهیل و تعجیل در تامین بودجه است‌
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به مبلغ اولیه پروژه متروی قم اظهار داشت: پروژه متروی قم یک پروژه‌ای است که مبلغ قرارداد اولیه آن ‌نزدیک به هزار میلیارد تومان بود که ۵ ساله تعریف‌شده است.

وی بابیان این‌که بحث تملک زمین برای ایستگاه‌ها و دپو به عهده شهرداری است، افزود: دولت هزینه پیمانکارها را در زمینهٔ ساخت و حفاری تونل و تأمین تجهیزات و ناوگان پرداخت می‌کند که جزء بودجه‌های ملی قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: به منظور تأمین منابع به این فکر افتادیم که خود شهرداری مسئول این باشد که بخشی از این منابع را تأمین کند به‌گونه‌ای که دستگاه TBM که با هزینه‌های بسیاری وارد شهر قم شده است متوقف نشود و بتواند کار کند و در یک مرحله خود شهرداری ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفت و به پیمانکار داد اما پروژه مترو قم پروژه عظیمی است و با این مبالغ کار کردن طول می‌کشد.

ذاکریان با اشاره به فروش اوراق مشارکت در ارتباط با پروژه متروی قم گفت: فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان کارسازی شد که مدت زیادی بود پی گیری می‌شد و تا قبل از عید مجوزهایش نهایی شد و قرار بود که کار فروشش انجام بگیرد اما به دلیل نزدیکی به ایام عید این اوراق فروش نرفت، همچنین تبلیغات خوبی هم صورت نگرفت و اوراق فروش نرفت.

وی افزود: بخش خیلی کمی از اوراق مشارکت فروش رفت صرفاً به این منظور که این مجوز به قوت خود باقی باشد و انشا الله توافقاتی با بانک مرکزی صورت گرفته که مابقی آن را عرضه کنند تا در صورت فروش اوراق مشارکت گشایشی صورت می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم یکی دیگر از راه‌های تأمین منابع را بحث فاینانس بیان کرد و افزود: بخش عمده فاینانس در داخل کشور بوده که تفاهم اولیه با طرف چینی صورت گرفته است تأخیر سبب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود و نیازمند تسهیل و تعجیل در بخش داخلی هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjaae8.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما