يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 32011
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شهر مقدس قم با وجود بارگاه حضرت معصومه (س) به جایگاه علم و معرفت تبدیل شد

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وجود حرم حضرت معصومه (س) زمینه شکل گیری حوزه علمیه قم را فراهم کرد گفت: حوزه علمیه قم به دلیل وجود ایشان شکل گرفت و شهر مقدس قم به دلیل وجود حضرت معصومه (س) جایگاه علم و فهم و معرفت شد.
شهر مقدس قم با وجود بارگاه حضرت معصومه (س) به جایگاه علم و معرفت تبدیل شد
به گزارش قم نگار، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی با اشاره به فرارسیدن سال روز ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که ائمه (ع) تاکید کردند که حرم اهل بیت (ع) است شهر مقدس قم است که علت این موضوع وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در قم دارای برکات زیادی برای این شهر شده است افزود: من بیش از ۱۰ سال به حرم حضرت معصومه (س) خدمت کردم و به این نکته رسیدم که مردم علاقه شدیدی به کریمه اهل بیت (ع) دارند که این موضوع برای اخلاق آن‌ها مفید بوده و در زندگی به کمک شان آمده است.

آیت الله مسعودی خمینی با بیان این که وجود حرم حضرت معصومه (س) زمینه شکل گیری حوزه علمیه قم را فراهم کردبیان کرد: حضرت معصومه (س) وجودش برای همه افراد و اشخاص مفید بوده است، حوزه علمیه قم به دلیل وجود ایشان شکل گرفت و شهر مقدس قم به دلیل وجود حضرت معصومه (س) جایگاه علم و فهم و معرفت شد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: من از گذشته شاهد بودم که روزهای پنج شنبه و یا عصر چهارشنبه امام خمینی (ره) هنگامی که درسشان تمام می‌شد به سراغ حرم حضرت معصومه (س) می‌آمدند و به ایشان متوسل می‌شدند و دعا می‌خواندند.

وی با اشاره به حضور علمای دین در حرم کریمه اهل بیت (س) و توسل به وی تصریح کرد: همه علما و بزرگان نظیر آیت الله اراکی، آیت الله بروجردی، آیت الله خوانساری، آیت الله گلپایگانی و علامه طباطبایی همه به حرم حضرت معصومه (س) مشرف می‌شدند و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) را زیارت می‌کردند و از وجود ایشان استفاده می‌کردند و هرکسی نحوه استفاده‌اش تفاوت داشت و هر کدام به اندازه شناخت خویش استفاده معنوی می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: وجود حضرت معصومه (س) برای قمی‌ها شامل برکات زیادی بوده و مردم شهر مقدس قم باید به این موضوع که در این شهر معنوی زندگی می‌کنند افتخار کنند چون همه وجودشان از کریمه اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqz9w.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما