يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 1553
در آستانه عید غدیر؛

اولین گردهمایی سادات طلبه حوزه علمیه قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: اولین گردهمایی بزرگ سادات طلبه ایرانی و غیر ایرانی حوزه علمیه قم برگزار شد.
اولین گردهمایی سادات طلبه حوزه علمیه قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، دبیر گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه قم شامگاه شنبه در حاشیه این مراسم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه هشت هزار و ۵۰۰ طلبه سید در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: تا کنون از ۶ هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی ثبت نام بعمل آمده است و در این گردهمایی حضور دارند و یک هزار نفر از اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم نیز از مدعوین ویژه این گردهمایی هستند.

سید مصطفی مرتضوی گفت: با توجه به نزدیک بودن روز عید غدیر خم هدف از برگزاری اولین گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه تجلیل و تکریم از جایگاه سادات و همچنین شناسایی آنان و برنامه ریزی خاص در جهت رشد و تکریم آنها است.

وی ادامه داد: حفظ مقام و منزلت سادات از نظر اخلاقی، اعتقادی، رفتاری و آداب اجتماعی و فردی و همچنین رشد مادی و معنوی سادات به جهت تأثیرگذاری آنها بر بالندگی اخلاقی و دینی آحاد جامعه از دیگر اهداف این گردهمایی بزرگ است.

گفتنی است: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از جمله سخنرانان این گردهمایی بود و در گردهمایی بزرگ سادات طلبه ایرانی و غیر ایرانی حوزه علمیه قم بصورت نمادین مراسم عمامه گذاری صورت گرفت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.tdyiw6dtmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما