چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 33128
غرویان:

خروجی مجالس حسینی باید وحدت، همدلی و انسجام باشد

قم نيوز : قم نگار: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خروجی مجالس حسینی باید وحدت، همدلی و انسجام بین مردم و مومنین و جذب کننده دلها به سمت خداوند باشد.
خروجی مجالس حسینی باید وحدت، همدلی و انسجام باشد
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان روز چهارشنبه درگفت وگو یی خاطرنشان کرد: اگر خروجی مجلس روضه یا عزاداری حسینی، نفاق، کینه، تفرقه و جدایی بین مردم باشد آن مجلس قطعا حسینی نیست و در راستای فلسفه عاشورا نخواهد بود.
وی گفت: مجلس عزاداری حسینی نباید تولید کینه، نفرت و عداوت بین مومنین و عزاداران کند، اگر مداحان و خطبا بخواهند مسائل جناحی و اشخاص حقیقی و حقوقی را مطرح کنند آن مجلس کینه و عداوت خواهد شد.
غرویان با اشاره به لعن و نفرین در برخی عزاداری ها نیز گفت: لعن یک رفتاری است که حکم فقهی دارد و در روایت هم داریم 'لاتکون لعنا'، کنایه این است که لعن حکم فقهی دارد و هر کس را به تشخیص خود نمی توانیم مورد لعن و نفرین قرار دهیم ، باید فردای قیامت پاسخگو باشیم.
وی ادامه داد: مجلس امام حسین (ع) باید به گونه ای نباشد که دلها را کینه ای کند بلکه باید مجلس نور و روشنایی دلها باشد، باید مطالب زیبا و اخلاقی که در اسلام و شیعه فراوان داریم فضای مجلس حسینی را پر کند.
این استاد حوزه تاکید کرد: لعن و نفرین ها در این مجالس باشکوه، ضرورتی ندارد مگر در مواردی که قاتلان امام حسین (ع) مورد نفرین قرار گیرد که خود حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) آنها را نفرین کردند.
غرویان با اشاره به رسوخ برخی موسیقی ها در مجالس عزاداری نیز گفت: موسیقی که در ایام عاشورا استفاده می شود مراقب باشیم از شان و مقام اهل بیت (ع) کم نکند، باید قداست عاشورا محفوظ بماند و سطح موسیقی ها نازل کوچه و بازاری نباشد که باعث وهن ائمه اطهار (ع) شود.
وی ادامه داد: در برخی عزاداری ها و مراسم سینه زنی و زنجیر زنی از موسیقی های فاخر و سنتی استفاده می شود که همطراز شان ائمه اطهار (ع) است ولی بقیه موسیقی ها مناسب نیست.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcg7q9w.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما