جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 33176
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی

مجلس عزاداری امام حسین (ع) وسیله وحدت امت اسلام باشد

قم نيوز : قم نگار:عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا گفت: باید فلسفه قیام امام حسین (ع) را وحدت و همدلی و همزبانی مسلمانان بدانیم، مراسم عزاداری ماباید وسیله وحدت و دوری از تفرقه باشد.
مجلس عزاداری امام حسین (ع) وسیله وحدت امت اسلام باشد
به گزارش قم نگار، آیت‌الله محسن غرویان، با اشاره به فرا‌رسیدن ماه محرم و لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا، اظهار داشت: باید فلسفه قیام امام حسین (ع) را وحدت و همدلی و همزبانی مسلمانان بدانیم، امام حسین (ع) قیام کردند تا مردم را به دین جدشان فرا بخوانند، دین رسول خدا باید سبب وحدت جامعه اسلامی شود و مراسم عزاداری ما وسیله وحدت و دوری از تفرقه باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام خود اهداف مختلفی را دنبال کرد، افزود: هدف اباعبدالله (ع) از قیام این بود که بگوید دیانت از سیاست جدا نیست، امام حسین (ع) برای کسب قدرت قیام کردند ولی قدرت ابزاری نه قدرت به عنوان هدف، ماهم باید از کرسی‌های قدرت به عنوان ابزار نگاه کنیم نه هدف و اگر نگاه ما ابزاری باشد با یکدیگر جنگ و نزاع نخواهیم داشت، چون هدف عزت اسلام و مسلمانان است.

آیت‌الله غرویان با بیان اینکه محبت و عاطفه باید خروجی مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) باشد، گفت: هنگامی که عزاداران از مجلس عزای امام حسین (ع) خارج می‌شوند باید متحول شده و حس همدلی، همکاری، محبت و عاطفه در آن‌ها تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ عاشورا و نیاز جامعه اسلامی به آن عنوان کرد: جامعه ما باید پشت سر مقام معظم رهبری شعور و شعار را در نظر گرفته و شور حسینی را از امام حسین (ع) فرا بگیرد و نیز معرفت و شعور دینی داشته باشد و با حرکت پشت ولی‌فقیه به آرمان‌های خود برسد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjmvet.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما