جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 33177
عضو مجلس خبرگان رهبری

تبیین فرهنگ عاشورا جوانان را واکسینه می‌کند

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نشر فرهنگ عاشورا در جامعه گفت: سخنرانان عزاداری اباعبدالله (ع) با تبیین فرهنگ عاشورا جوانان را واکسینه کنند.
تبیین فرهنگ عاشورا جوانان را واکسینه می‌کند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید محمد واعظ‌ موسوی، با اشاره به فرا‌رسیدن ماه محرم و لزوم بهره‌برداری از برکات این ماه اظهار داشت: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و تجدید میثاق امت اسلامی با خون امام حسین (ع) از راه رسیده است که با توجه به سخن رسول خدا که فرمود عشق علاقه خاصی در بین مشتاقان اهل بیت (ع) ایجاد می‌شود، از روز‌ها قبل جوانان و دلباختگان اهل بیت (ع) خود را برای حضور در سوگواری امام حسین (ع) به عنوان بهترین کلاس درس در زمینه‌های معنوی، اعتقادی، اخلاقی آماده می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای خودسازی نفس است، افزود: عاشقان اهل بیت (ع) در هرکوی و برزن، حسینیه‌ها و تکیه‌ها و مساجد را آماده برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) کرده‌اند و تلاش می‌کنند مجلس سوگواری باشکوهی برگزار کنند.

آیت‌الله واعظ موسوی با تاکید بر لزوم بهره‌برداری نسل جوان از برکات ماه محرم بیان کرد: سخنرانان و مداحان امسال نیز همانند سال‌های گذشته در برپایی هرچه باشکوه‌تر این مجالس تلاش کنند و با ارتقای سطح فرهنگی مجالس امام حسین (ع) شور خاصی به شرکت کنندگان در این مراسم و جوانان حسینی ایجاد کرده و از این مجالس بهترین بهره برداری را برای واکسینه کردن جامعه اسلامی و جوانان داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن و هجمه‌هایی که در برابر نسل جوان وجود دارد تصریح کرد: جوانان باید با حضور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) خود را در برابر تهاجم فرهنگی و شبهات مختلف واکسینه کرده و جامعه اسلامی‌مان بتواند بیش از پیش در مقابل برنامه‌های شومی که استکبار برای آن‌ها تدارک دیده ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر استفاده از تجربیات و سخنان بزرگان دینی در راستای برگزاری مجلس امام حسین (ع) اظهار داشت: برای بهره‌گیری مناسب از مجلس اباعبدالله (ع) از منابع تاریخی و روایی و متون اساسی دین اسلام و قران کریم و تجربیاتی که از گذشتگان به دست ما رسیده است بهترین بهره‌ها را ببریم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdca06ne.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما