قم نيوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: در نیمه نخست امسال،۴۶ تن در حوادث رانندگی رخ داده در سطح شهر قم و محور‌های مواصلاتی استان، جان خود را از دست دادند.
۴۶ تن در حوادث رانندگی قم طی نیمه نخست امسال جان باختند
۴۶ تن در حوادث رانندگی قم طی نیمه نخست امسال جان باختند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا باقری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است؛ ۱۲ فوتی این حادثه مربوط به حوادث شهری و ۳۴ فوتی نیز مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

او اضافه کرد: در نیمه نخست سال‌های ۹۸ و ۹۹، تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در استان قم، ۶۶ تن بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ۲۵۵ هزار و ۳۰۳ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام ۵۰ هزار و ۳۴۴ ماموریت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تماس‌ها و ماموریت‌ها به ترتیب ۳۰ و ۱۳ درصد افزایش یافته است.

باقری با اشاره به افزایش ۹ درصدی حوادث رانندگی در قم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، اضافه کرد: در این مدت، ۹ هزار و ۶۸۲ حادثه رانندگی شهری و جاده‌ای در استان رخ داد و ۱۲ هزار و ۵۱۱ تن در این حوادث مصدوم شدند.

او ادامه داد: هشت هزار و ۱۶۷ تن از مصدومان این حوادث به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند و چهار هزار و ۲۹۸ تن نیز در محل حادثه درمان شدند.

به گفته باقری، در ۶ ماه ابتدایی امسال، پنج هزار و ۷۲۷ حادثه رانندگی مرتبط با موتورسیکلت در استان رخ داد که بر اثر این حوادث، ۶ هزار و ۹۸۴ تن مصدوم شدند.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم همچنین با اشاره به حوادث رانندگی نیمه نخست سال گذشته، گفت: در این مدت هشت هزار و ۸۴۰ حادثه رخ داد که منجر به مصدومیت ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر شد.

او افزود: هفت هزار و ۱۱۲ تن از مصدومان به بیمارستان منتقل و چهار هزار و ۱۸۵ تن نیز در محل حادثه درمان شدند.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم عنوان کرد: پنج هزار و ۲۳۸ مورد از حوادث سال گذشته مرتبط به موتورسیکلت بوده است که ۶ هزار و ۳۴۳ مصدوم داشته است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdccsxqsi2bqxs8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما