پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 100169

موفقیت جدید بین المللی برای «هدف پویان جوان» قم

قم نيوز : بانوان هندبالیست ملی‌پوش استان قم بعد از درخشش در پیکارهای 2021 قهرمانی آسیا مورد توجه قرار گرفته و در لیگ معتبر خارج کشور به میدان می‌روند.
موفقیت جدید بین المللی برای «هدف پویان جوان» قم
موفقیت جدید بین المللی برای «هدف پویان جوان» قم
به گزارش قم نیوز مسابقات ۲۰۲۱ هندبال قهرمانی زنان آسیا با حضور ۱۱ تیم از کشورهای مختلف قاره کهن به میزبانی اردن به انجام رسید، رقابت‌هایی که به واسطه انتخابی بودن برای شناخت نماینده‌های آسیا در پیکارهای جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

این دوره از مسابقات ابتدا در دو گروه به انجام رسید و تیم‌ها به شکل دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند تا چهره چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شود که تیم ملی ایران با ارائه بازی‌های بسیار خوب توانست همراه با تیم ژاپن از گروه مقدماتی مجوز راهیابی به جمع چهار تیم برتر را کسب کند.

اهمیت این دوره از پیکارهای قهرمانی آسیا برای قمی‌های علاقمند به ورزش به ویژه طرفداران هندبال، حضور سه بانوی هندبالیست قمی در ترکیب تیم ملی زنان ایران بود، خانم‌ها الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی در ترکیب تیم ملی ایران جزو مهره‌های تاثیرگذار بودند و در نهایت با تیم ملی به مقام چهارم قاره دست یافتند.

تیم ملی زنان ایران با ایستادن در جایگاه چهارم پیکارهای ۲۰۲۱ هندبال قهرمانی زنان آسیا سهمیه مسابقات جهانی اسپانیا را نیز کسب کرد تا برای نخستین‌بار هندبال قم جزو چهار تیم برتر آسیا و همچنین در مسابقات جهانی نماینده داشته باشد، اما بعد از این موفقیت خبر رسید که برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش قم بانوان هندبالیست قمی لژیونر شدند.

ماجرا از این قرار است که الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی مورد توجه تیم آنودولو اس‌کی آنتالیا ترکیه قرار گرفته‌اند و این باشگاه علاوه بر پرداخت هزینه‌های سفر این سه هندبالیست به فدراسیون هندبال کشورمان، سه بازیکن پرورش‌یافته باشگاه هدف پویان جوان قم را برای فصل جدید لیگ برتر ترکیه جذب می‌کند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcep78zojh87zi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما