شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 100188

واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال قم فعلا مطرح نیست

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه فعلا موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان کمتر از ۱۲ سال استان مطرح نیست، گفت: در این زمینه در سطح ستاد ملی مقابله با کرونا بحث جدی صورت نگرفته، و درمحافل علمی و دانشگاهی محل چالش است، ما منتظر تصمیم‌گیری و ابلاغ دستورالعمل مربوطه هستیم.
واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال قم فعلا مطرح نیست
واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال قم فعلا مطرح نیست
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز و در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: درحال حاضر فقط بحث اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال مطرح است.

وی همچنین آموزش حضوری دانش‌آموزان از نیمه آبان ماه به شرط گسترش واکسیناسیون را از موارد مطرح شده در این جلسه ذکر کرد، و گفت: مقرر شد همزمان با توسعه واکسیناسیون، بر پرهیز از عادی انگاری و رعایت پروتکل‌ها نیز تاکید شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه این جلسه طرح مدیریت هوشمند واکسیناسیون به تدریج جایگزین مدیریت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های قبلی خواهد شد.

 استاندار قم در ادامه تحقق ۵۵ درصدی واکسیناسیون در استان را مورد توجه قرار داد، و گفت: قرار است این امر با سرعت پیش برود، سهمیه واکسن خیلی خوبی برای استان گرفته شده،  مراکز تزریق واکسن افزایش یافته، مردم نیز باید تشویق شوند، تا با واکسیناسیون حداکثری از شیوع موج‌های بعدی پیشگیری کنیم.

سرمست بیان داشت: بر اساس مصوبه این جلسه، موضوع اطلاع رسانی در مورد کرونا باید توسط سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق روال صورت گیرد و در سطح استان‌ها نیز مسئولان علوم پزشکی این وظیفه را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: مطابق تصمیم ستاد مقابله با کرونا، هر گونه ورود به کشور و یا خروج از آن، مستلزم واکسیناسیون می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تهیه گزارش دقیق از راهپیمایی اربعین و ارائه آن را نیز از مصوبه‌های این جلسه برشمرد، و بیان کرد: تشکیل کارگروه‌هایی برای احصای شرایط زیست کرونایی و پسا کرونایی به منظور کاهش تبعات این بیماری در کسب و کارها و همچنین آموزش بچه‌ها هم از دیگر مصوبه‌ها بود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfcxdycw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما