چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 100280
منبع : قم نیوز

واکسن نزدن، زنجیره انتقال ویروس کرونا را به یکدیگر متصل می‌کند

قم نيوز : مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: واکسن نزدن باعث می‌شود زنجیره‌های انتقال ویروس به‌سرعت به یکدیگر متصل شوند و بار دیگر شاهد طغیان ویروس کرونا می‌شویم.
واکسن نزدن، زنجیره انتقال ویروس کرونا را به یکدیگر متصل می‌کند
واکسن نزدن، زنجیره انتقال ویروس کرونا را به یکدیگر متصل می‌کند
به گزارش قم نیوز محمد نیک‌پور مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم  گفت: واکسیناسیون کرونا باید در زمانی انجام شود که کمترین بار بیماری وجود دارد، در حال حاضر ابتلا به ویروس کرونا نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته و حالت نزولی به خود گرفته است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم عنوان کرد: هر چه بار ویروسی در جامعه کاهش یابد، واکسیناسیون اثرگذاری بالاتری برای ایمنی جمعی دارد.

او ادامه داد: در استان قم باید حدود ۲۰ درصد دیگر شهروندان واکسینه شوند تا به حداقل پوشش ضروری واکسیناسیون دست پیدا کنیم.

نیک پور بیان کرد: چند سویه جدید از ویروس کرونا در حال گسترش در جهان است و ممکن است به‌زودی وارد کشور شود؛ قبل از ورود سویه‌های جدید باید پوشش حداقلی واکسیناسیون در کشور صورت گیرد تا ایمنی لازم ایجاد شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم یادآورشد: واکسیناسیون در شرایطی در حال انجام است که مقداری از محدودیت‌های جامعه برداشته شده است؛ برداشته شدن محدودیت‌ها خطر ابتلا به ویروس را افزایش می‌دهد و باید با تکمیل واکسیناسیون، جامعه از خطرات بعدی ویروس کرونا مصون شود.

او افزود: از سوی دیگر با توجه به این‌که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز محتمل است، عدم واکسیناسیون ممکن است برخی افراد حساس جامعه را در معرض خطر قرار دهد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم از شهروندان درخواست کرد: تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند و دو دوز واکسن را تزریق کنند تا حداکثر پوشش ایمنی در افراد ایجاد شود.

به گفته نیک پور، با همکاری که بین ارگان‌های مختلف انجام شد، به‌زودی پوشش قابل قبولی از واکسیناسیون در قم محقق و در حال حاضر طرح واکسیناسیون در ۱۸ مرکز در سطح شهر قم انجام می‌شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcivuazut1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما