دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 100515
منبع : قم نیوز

به روزرسانی وقف ناظر به نیازهای روز جامعه ضروری است

قم نيوز : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: لازم است در جریان‌سازی و فرهنگ سازی پیرامون وقف تلاش بیشتری صورت بگیرد به ویژه اینکه وقف در جامعه به روزسانی و متناسب با نیاز جامعه شود.
به روزرسانی وقف ناظر به نیازهای روز جامعه ضروری است
به روزرسانی وقف ناظر به نیازهای روز جامعه ضروری است
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: وقف یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به آثار و برکاتی که برای واقف و جامعه دارد باید بیش از گذشته به آن پرداخت.

وی افزود: در این زمینه باید روشنگری صحیحی از وقف در جامعه داشته باشیم و خیرین و واقفان بدانند اگر باقی‌الصالحاتی از خود برجای بگذارند، برکات بی‌شماری برای خودشان و جامعه به همراه دارد و همه از آثار و برکات آن بهره مند می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: از این رو باید در جریان سازی و فرهنگ سازی پیرامون وقف تلاش بیشتری صورت بگیرد و به ویژه اینکه وقف در جامعه به روزسانی و متناسب با نیاز جامعه شود.

وی بیان کرد: معمولا وقف در گذشته متناسب با شرایط و حال و هوای همان دوران بوده و بعد از سالیان به دلیل بسته بودن شرایط وقف، دست اجرا کنندگان وقف بسته است و باید در چارچوب خواسته واقف عمل شود.

حسینی کاشانی عنوان کرد: نیازمند الگویی جامع در خصوص وقف و موقوفات هستیم، در واقع باید الگوئی برای وقف تعریف کرد که متناسب با نیاز روز باشد و بسیط شود و قابلیت به روزرسانی داشته باشد و واقف نیز به اهداف خود در بهره گیری از موقوفات برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اگر وقف ها به روزرسانی نشود قابلیت اجرایی برای بسیاری از امور را ندارد، تنوع موضوعات به گسترش وقف در جامعه کمک می کند و اگر نیت واقف به خوبی مشخص شده باشد، می توان در بسیاری از امور از آن استفاده کرد.

وی افزود: موقوفات می تواند دینی و فرهنگی و معیشتی و در زمینه های مختلف باشد و بتوان به وسیله آن بسیاری از آسیب ها را رفع کرد، از این رو برای واقفین نیز باید فرهنگ سازی لازم در جهت به روزرسانی موقوفات انجام شود و دست اجراکنندگان را باز بگذارند.

حسینی کاشانی با ابراز خرسندی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: باید متولیان طرح‌هایی را در جهت ارتقای آگاهی واقفان ارائه دهند تا در قالب آن موقوفاتی متناسب با نیاز جامعه شکل بگیرد و وقف ها در دوران مختلف ادامه داشته باشد و با کارآمدی بیشتری مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین نیت واقف نیز به سرانجام برسد، در واقع باید قالب های وقف را به خوبی تعریف کرد، یکی از مسائل مهم نیز این است که وقف قابلیت ترویج و تبلیغ دارد و مرم هر چه قدر بیشتر با زویای وقف آشنا شوند بهتر می توانند در این امر مهم مشارکت داشته باشند و بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه از طریق این منابع و ظرفیت ها از بین می رود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjvyeviuqeyiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما