پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 100688
منبع : قم نیوز

دشمن برای جدایی میان مردم و حاکمیت در تلاش است

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند، گفت: مادامی که مردم در صحنه هستند دشمن در دستیابی به اهدافش ناکام خواهد بود.
دشمن برای جدایی میان مردم و حاکمیت در تلاش است
دشمن برای جدایی میان مردم و حاکمیت در تلاش است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تبریک آغاز هفته پدافند غیرعامل و تقدیر از دستاوردهای این سازمان در مسیر تحقق تدابیر مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که با رویکرد دولت جدید پدافند غیرعامل بتواند در راستای ارتقای بازدارندگی دفاعی گام‌های بزرگی بردارد.

وی با اشاره به اینکه سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به موضوعات پدافند غیرعامل باید ارتقا یابد تاکید کرد: قدرت واقعی این کشور که ایجاد بازدارندگی و توان دفاعی می‌کند خود مردم هستند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند، تاکید کرد: مادامی که مردم در صحنه هستند دشمن در دستیابی به اهدافش ناکام خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن به موضوع حملات سایبری اخیر اشاره کرد و گفت: در همین حملات نیز ما دیدیم که صرفاً با کمک مردم می توان مدیریت بحران کرد و اثر تهدید را به حداقل رساند.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه امروز عرضه خصومت و دشمنی استکبار جهانی با ملت و نظام جمهوری اسلامی صرفاً در بخش‌های نظامی نیست، اظهار کرد: حوزه اقتصاد، فرهنگ و اخیراً فضای سایبری تبدیل به کارزار جنگی شده است و پدافند غیر عامل نیز باید بیش از گذشته در این عرصه‌های جدید فعالیت کند.

استاد حوزه علمیه قم به تهدیدات نرم و فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز دشمن اساس و بنیاد خانواده را هدف قرار داده است و باید در برابر این مدل از تهدیدات نرم نیز سطح هوشیاری و اقدام جامعه را تقویت کرد.

 دولت دوازدهم در حوزه سایبری غفلت می‌کرد
همچنین، سردار جلالی در این دیدار با اشاره به اینکه افزایش سطح توان و بازدارندگی دفاعی کشور سبب شده است تا دشمن به سمت مدل جدیدی از تهدیدات گرایش پیدا کند، افزود: در شرایط فعلی دشمنان در تلاش هستند تا در حوزه های نوپدیدی مانند فضای سایبری دشمنی‌های خود را علیه ملت ایران اعمال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساختار دفاع نوین در قالب پدافند غیرعامل با تدبیر مقام معظم رهبری قریب به دو دهه است که در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: پدافند غیرعامل تلاش دارد تا یک لایه دفاعی در بخش های اجرایی کشور سامان دهد و این امیدواری وجود دارد تا در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام برسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه متاسفانه یکی از عبرت های دولت دوازدهم این بود که در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، ادامه داد: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و ما به یک فهم واحد و مشترک با دولت دست یافته‌ایم و این امید وجود دارد تا عقب ماندگی های دولت قبل برطرف شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaawn6a49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما