قم نيوز : معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:مطمئناً هر کدام از واکسن‌ها در مراحل تحقیقاتی شکست بخورند بی تعارف از مرحله بعد حذف خواهند شد.
با اطمینان خاطر واکسن بزنید / ۹۰ درصد بستری و فوتی‌های قم واکسن نزده اند
با اطمینان خاطر واکسن بزنید / ۹۰ درصد بستری و فوتی‌های قم واکسن نزده اند
به گزارش قم نیوز احسان شریفی پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که در حال حاضر واکسن‌های مختلف مجوز از سازمان‌های مختلف دریافت کرده اند و چشم پوشی از اطلاعات، در عصر ارتباطات قابل قبول نیست گفت: در کشور ما نظام سلامت سرپایی وجود دارد و سلامت مردم مسئله ساده‌ای نیست که بخواهیم آن را بازیچه قرار دهیم و مطمئناً هر کدام از واکسن‌ها در مراحل تحقیقاتی شکست بخورند بی تعارف از مرحله بعد حذف خواهند شد.

او با اشاره به این که در علم پزشکی بر اساس شواهد فعالیت می‌کنیم و واکسیناسیون مسئله جدیدی نیست و گذشتگان ما نیز از آن استفاده می‌کردند افزود: اینکه برخی‌ها می‌گویند واکسیناسیون بانوان زیر ۱۸ سال موجب عدم باروری می‌شود خنده دار و مضحک است و ثابت شده نیست و نباید به شایعات در این باره دامن زد.

شریفی پور  با تاکید بر این که هر دارویی عوارضی دارد و قطعاً عوارضی برای واکسیناسیون گزارش شده است، ادامه داد: با تزریق واکسن حدوداً دو هفته بعد ایمنی در افراد ایجاد می‌شود، ولی این که عوارض خاصی برای افراد ایجاد شده باشد، حتما باید به شماره‌های درج شده در زیر کارت واکسیناسیون افراد اطلاع دهند.

۹۰ درصد بستری و فوتی‌های قم واکسن نزده اند
او با بیان این که افرادی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری هستند و یا فوت می‌کنند ۹۰ درصد ایشان واکسن نزده اند گفت: از واکسیناسیون دوری و به شایعات نیز توجه نکنیم و با رعایت دستورالعمل‌ها و تزریق واکسن ایمنی خود و جامعه را تضمین کنیم.

شریفی پور با اشاره به این که واکسیناسیون مادران باردار توصیه شده است و باعث ایجاد ایمنی در مادر و جنین می‌شود افزود: ناهنجاری‌های جنینی فراوانی به ما گزارش نشده و باز هم می‌گویم این مسئله شایعه‌ای بیش نیست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که بشر با ناشناخته‌ها با علم خود برخورد می‌کند ادامه داد: این که هر فردی با نگاه خاص خود به مسئله واکسن برخورد می‌کند و داشته‌های خود را به رخ دیگران می‌کشد جای تعجب نیست و باید با نگاه به رفتار‌های افراد مختلف و تاثیرگذار در کشور از جمله رهبر انقلاب و دیگر افراد الگوپذیری کنیم.

او در پایان با بیان این که در دسترس‌ترین واکسن بهترین واکسن است گفت: در واکسن‌ها تکنولوژی‌های مختلفی استفاده شده و زمان بیشتری لازم است تا اثرات دقیق واکسن‌ها برای افراد را مشخص کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgqz9qzak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما