يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : 100763

نمایشگاه "بیا ستاره شویم" در منطقه پردیسان قم افتتاح شد

قم نيوز : نمایشگاه "بیا ستاره شویم" به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار و یادآوری خاطرات دفاع مقدس در منطقه پردیسان افتتاح شد.
نمایشگاه "بیا ستاره شویم" در منطقه پردیسان قم افتتاح شد
نمایشگاه "بیا ستاره شویم" در منطقه پردیسان قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز نمایشگاه "بیا ستاره شویم" به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز و یادآوری رشادت‌ها و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا حامدنیا امام‌ جمعه پردیسان، علی‌اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و سید جواد میرهادی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در مسجد امیرالمؤمنین (ع) پردیسان افتتاح شد.

این نمایشگاه از شنبه هشتم آبان ماه لغایت جمعه چهاردهم آبان با محوریت " انتخاب دوست خوب " از ساعت 15:30 تا 20:00 در طبقه دوم مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در خیابان دهلاویه پردیسان برای بازدید همراه با روایت گری کودکان و نوجوانان دایر است.

 لازم به ذکر است که جهت بازدید گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دلیل محدودیت مکانی نیاز به هماهنگی دارد.

محمدرضا حامدنیا پس بازدید از نمایشگاه در میان راویان نوجوانان نمایشگاه سخنرانی داشت و با اشاره به محتوا ارزشمند این نمایشگاه از برگزارکنندگان تقدیر و تشکر کرد و گفت: من به خانواده‌ها و نوجوانان توصیه می‌کنم که از این کار بازدید داشته باشند زیرا این کاری جدید است که برای هماهنگی‌ها و به ظهور رسیدن ماه‌ها تلاش شده است، آنچه می‌شود به‌عنوان یک پیام کلی از این نمایشگاه برداشت کرد، به یک مسئله مهم در زندگی انسان اشاره دارد که انسان نمی‌تواند تنها باشد، انسان نیاز به یک دوست دارد که در مسیر تکامل به او کمک کند.
وی افزود: در این نمایشگاه پیام مسیر انتخاب دوست به‌خوبی منتقل‌شده و انسان به حدی می‌تواند از دوستان خود تأثیر بپذیرد، بیشتر از وراثت باشد، انسان ناخودآگاه این تأثیر را می‌پذیرد و همان‌طور که سعدی در شعر خود گفته است " تو اول بگو با کیان زیستی من آن‌ که بگویم که تو کیستی " به همین جهت باید در انتخاب دوست که این‌ قدر تأثیر می‌گذارد انسان باید دقت کند.

امام‌ جمعه پردیسان در ادامه با بیان علت انتخاب دوست و تأثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه با زبان داستان به تصویر کشیده شد که چگونه دوستان خود را امتحان کنیم و باید همیشه یادمان باشد که لازم است دوستان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که یک پله از ما بالاتر از ما باشد تا باعث رشد و ارتقا خود ما باشد، نکته آخری من به شما این است که بهترین دوست انسان که ما را برای خودمان می‌خواهند فقط پدر و مادر می‌تواند باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم  اظهار داشت: این نمایشگاه‌های که برگزار می‌شود اهداف این است که نسل جدید با نسل دفاع مقدس آشنا شود و به نوجوانان بگوید اگر شما دوست برای خود انتخاب می‌کنید جنس دوستتان از جنس شهدا باشد. انقلاب ما با شهدا پیروز شد و دستاوردهای آن با شهدا به دست آمد، برای ادامه این راه باید فرهنگ شهدا را تقویت کنیم.

شفیعی افزود: اگر جوانان ما می‌خواهند ویژگی‌های یک جوان اسلامی را داشته باشند باید به آداب اسلامی و ارزش‌های اسلامی توجه کنند. با توجه به اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار را در پیش‌رو داریم سه حادثه مهم در آبان برای ما اتفاق افتاده است. در قبل از انقلاب دوشنبه چهار آبان هزار و سیصد و چهل‌ و سه امام به لایحه ننگین کاپیتولاسیون اعتراض کردند و پس از انقلاب دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در روز سیزده آبان هزار و سیصد و پنجاه‌ و هشت لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند. در دفاع مقدس هم رشادت محمدحسین فهمیده دانش آموزش سیزده‌ ساله را در هشت آبان 1359 شاهد بودیم.

در پایان این جلسه سید جواد می‌رهانی در نشستی با نوجوانان راوی و مسئولان برگزاری کننده این نمایشگاه با اظهار خرسندی از برپایی نمایشگاه در پردیسان خاطرنشان کرد: ما بهترین سرمایه‌هایمان برای مجموعه بسیج و سپاه حمایت‌های معنوی پدر و مادر و خانواده‌ای شما است. من به‌ عنوان سرباز در این مجموعه اعتقاد دارم که همین ارتباطی که با مسجد و پایگاه داشتید نشأت گرفته از تربیت صحیح اسلامی که شما در خانواده داشتید. ما تمام برنامه‌ها را به سمت دو اصل کلیدی "امام محوری" و "مسجد محوری" هدایت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcep78zxjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما