دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 100782

نباید عامرانه از مردم بخواهیم راه دین را بروند

قم نيوز : رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید قوانین و برنامه‌های اجرایی با ابتکارها و خلاقیت‌ها به سمت و سویی برود که فرهنگ جامعه ما در جهت تعالی دینی بازسازی شود.
نباید عامرانه از مردم بخواهیم راه دین را بروند
نباید عامرانه از مردم بخواهیم راه دین را بروند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، گفت: در عصر حاضر مسئولیتی که به شما سپرده شده مسئولیتی بسیار خطیر است.جامعه ای به کمال مطلوب می رسد که در آن کانون خانواده با محوریت زن و با مدیریت زن متدین به دین اسلام اداره گردد.

وی اضافه کرد: هرکسی به مقدار کمی هم با آموزه های اسلام آشنایی داشته باشد می داند که با بعثت پیامبر مکرم اسلام چه منزلت و شأن والایی به زن داده شد؛ فضای آن روز یک فضای دردناک بود که به جاهلیت اولی از آن یاد می شود.

امام جمعه قم، شیوه برخورد پیامبر اکرم با حضرت فاطمه زهرا (س) را مظهر والا بودن مقام زن نزد دین مبین اسلام دانست و گفت: درست است که حضرت زهرا (س) فرزند پیامبر اکرم بوده اند اما چنین شیوه برخوردی با دختر و زن در آن زمان و تا قبل از بعثت خاتم النبیین وجود نداشت.

وی تصریح کرد: زن مسلمان زنی است که حافظ عفاف و حجاب خود می باشد و کانونی که او در آن حضور دارد خانواده است تا برای آینده جامعه اسلامی فرزندان صالحی را تربیت نماید.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به آسیب های اجتماعی که خانواده تحت الشعاع آن قرار می گیرد افزود: در عصر حاضر محبت به فرزندان در حال کاهش است و این عدم محبت موجب عدم وابستگی آنان به نهاد خانواده می شود.

وی بیان داشت: باید قوانین و برنامه های اجرایی با ابتکارات و خلاقیت هایی به سمت و سویی برود که فرهنگ جامعه ما در جهت تعالی دینی بازسازی شود.

حسینی بوشهری گفت: نباید فقط عامرانه و از سر نهی از مردم بخواهیم راه دین را بروند؛ این کار نیازمند دعوت، تبیین و روشنگری تدریجی در نشان دادن چهره زیبای اسلام و نقد فرهنگ غرب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، اظهار کرد: می بایست ره آورد فرهنگ غرب در جامعه مورد نقد و بررسی قرار گیرد؛ مسائلی همچون سقط جنین و تحدید جمعیت از مسائل جدی و کلیدی هستند که باید به آسیب های ناشی از آن ها بیش از پیش پرداخته شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از کانون خانواده عنوان داشت: آنچه در هر کشوری مظهر قدرت است علاوه بر قدرت نظامی، وجود نیروی انسانی است؛ در جامعه اسلامی خانواده محل تولید و تربیت نیروی انسانی می باشد.

حسینی بوشهری گفت: باید طرح هایی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و از طرح های بدون عقبه فکری و هیجانی پرهیز گردد.

وی جایگاه معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری را بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: این جایگاه به دلیل اهمیتی که در عصر حاضر دارد می تواند از چند وزارت خانه نیز مهمتر باشد.

همچنین، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این دیدار گفت: برنامه هایی که بر عهده معاونت امور زنان و خانواده قرار گرفته در دو محور کلی می باشد که یکی از آنها توانمندسازی زنان در زمینه اشتغال و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به تطورات مختلفی که در زمینه ارتباطات خصوصاً در فضای مجازی رخ داده است می بایست، قوانین جدیدی را که راهگشای ما در زمینه ارتقای جایگاه زن در جامعه باشد به تصویب رسیده و در دستورکار دولت قرار گیرند.

خزعلی اظهار کرد: حتماً از نظرات علمای دینی و مراجع عظام تقلید در برنامه ریزی های این معاونت استفاده خواهیم برد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحولی حوزه زنان تدوین شده و آماده تصویب و اجراست؛ امیدواریم نهادهای مختلف فرهنگی در اجرای این طرح ما را یاری نمایند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcxdy0w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما