پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 100838

کشتی‌گیر قم به نشان برنز جهان دست یافت

قم نيوز : کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم با ایستادن بر سکوی سوم مسابقات امیدهای زیر 23 سال قهرمانی دنیا یک مدال جهانی دیگر برای ورزش قم به ارمغان آورد.
کشتی‌گیر قم به نشان برنز جهان دست یافت
کشتی‌گیر قم به نشان برنز جهان دست یافت
به گزارش قم نیوز رقابت‌های ۲۰۲۱ کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان با حضور چهره‌های شاخص از کشورهای صاحب نام این رشته به میزبانی کشور صربستان در شهر بلگراد برگزار می‌شود و سه کشتی‌گیر از استان قم نیز در این دوره از مسابقات حضور یافته‌اند.

یکی از چهره‌های شاخص کشتی فرنگی قم در این دوره از مسابقات علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۳ کیلوگرم است، کشتی‌گیری مدال برنز مسابقات جهانی نوجوانان و نشان برنز پیکارهای بزرگسالان دنیا در سال ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد و نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز بوده است.

نجاتی در این دوره از پیکارهای جهانی زیر ۲۳ سال دنیا در شهر بلگراد سومین مدال جهانی خود را در حالی کسب کرد که در دور نخست مقابل نیراج از هند به میدان رفت و با نتیجه ۹ بر صفر حریف را شکست داد، سپس با نتیجه ۵ بر ۱ از سد هروشین از اوکراین گذشت و راهی یک نیمه نهایی شد.

فرنگی‌کار پرافتخار و آینده‌دار استان قم در مرحله نیمه نهایی مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از کشور گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و نتوانست به دیدار نهایی راه یابد اما برای کسب مقام‌ سوم راهی مسابقه رده‌بندی شد که در این مرحله برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دنیا دست پیدا کرد.

نجاتی مدال برنز پیکارهای ۲۰۲۱ کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان را در حالی به دست آورد که در کارنامه افتخارات خود مدال‌های متنوعی از مسابقات آسیایی و جهانی سایر رده‌های سنی نیز به ثبت رسانده و نخستین مدال‌آور کشتی قم بود، ضمن اینکه امیر عبدی و محمدجواد رضایی دیگر فرنگی‌کاران قم نیز در این رویداد حضور دارند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchxvnz623nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما