يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 101151
منبع : قم نیوز

اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکیِ دام از ابتدای آذر در قم

قم نيوز : اداره کل دامپزشکی قم در اطلاعیه‌ای از شروع طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی دام‌های سبک و سنگینِ روستایی و عشایری استان، از ابتدای آذر خبر داد.
اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکیِ دام از ابتدای آذر در قم
اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکیِ دام از ابتدای آذر در قم
به گزارش قم نیوز رفیعی مدیر کل دامپزشکی استان قم در اطلاعیه‌ای آورده است: با عنایت به لزوم مبارزه با بیماری تب برفکی در دام‌ها به استحضار می‌رساند اداره کل دامپزشکی استان جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم از ابتدای آذر تا پایان دی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح استان قم می‌نماید.

این طرح در دام‌های روستایی و عشایری اعم از سبک (گوسفند و بز) و سنگین (گاو و گوساله) به صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به مدت دو ماه از ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ تا ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ عملیاتی خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به تغییر فصل، برگشت دام‌های کوچ رو، افزایش ماندگاری ویروس در دما‌های پایین و نیز جابجایی بیشتر دام، خطر بروز و افزایش کانون‌های بیماری تب برفکی وجود دارد.

واکسیناسیون دام‌ها و رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای مهمترین راه پیشگیری از بیماری تب برفکی است.

از دامداران محترم درخواست می‌شود ضمن همکاری با گروه‌های دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام‌های خود، مراتب شکایات خود را به تلفن ۱۵۱۲ دامپزشکی استان اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgnq9qqak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما