دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 10132

دانش‌آموزان سوم دبستان قمی آموزش شنا می‌بینند

قم نيوز : قم نیوز: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از ارائه آموزش شنا به دانش‌آموزان سوم دبستان خبر داد.
دانش‌آموزان سوم دبستان قمی آموزش شنا می‌بینند
به گزارش قم نیوز، سعید توکلی با اشاره به فعالیت‌های این معاونت برای گسترش فعالیت‌های ورزشی در میان دانش‌آموزان اظهار کرد: در این راستا طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان سوم دبستان مدتی است که در آموزش و پرورش آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح برای تمام دانش‌آموزان مقطع سوم دبستان ادامه داد: در فاز نخست این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در استخر فرهنگیان آموزش می‌بینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در قالب درس تربیت بدنی با حضور در استخرها، به طور مقدماتی اصول اولیه ورزش شنا را آموزش می‌بینند طوری که در پایان آموزش، هر فرد می‌تواند مسافت طول استخر را شنا کند.

وی افزود: این طرح با هدف ترویج علاقه به ورزش در دانش‌آموزان پیگیری می‌شود و استقبال بسیار خوبی نیز از سوی دانش‌آموزان از این طرح شده تا جایی که برخی از دانش‌آموزان در خلال این طرح با پیگیری این ورزش به شناگران حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

توکلی با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای ترویج ورزش در میان دانش‌آموزان گفت: اجرای طرح‌های مختلف در حوزه سلامت در راستای تحقق سند تحول بنیادین انجام می‌گیرد و هدف آن تربیت نسلی شاداب، قوی، با اراده، دانشمند و با اخلاق است تا انسان‌هایی با ویژگی‌های متعالی برای ساختن جامعه آینده پرورش یابند.

وی در توضیح علت انتخاب شنا به عنوان یکی از برنامه‌های ورزشی اصلی در آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش شنا از سنین کودکی یکی از مواردی است که در دین اسلام به آن اشاره کرده و از ورزش‌هایی است که در ارتقای سلامت جامعه نقش بسیاری دارد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcgxq9q.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما