قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سراسری کرونا درکشور گفت: مراجع عظام تقلید به این امر مهم اقدام کردند و درفرمایشات و تذکراتشان این مساله را یک امر دینی ، ملی ، رعایت حقوق مردم و یک هدیه الهی و مبارک می‌دانند.
مراجع تقلید واکسیناسیون سراسری کرونا را امری دینی و ملی می‌دانند
مراجع تقلید واکسیناسیون سراسری کرونا را امری دینی و ملی می‌دانند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس افزود:  کسانی که تاکنون موفق تزریق واکسن نشده‌اند، به این امر اقدام کنند؛ الحمدالله انواع و اقسام این واکسن‌ها در مراکز درمانی موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی «حسینی» و «زینبی» است و از ابتدای انقلاب، زنان ما نقش بزرگ و برجسته‌ای را ایفا کردند،این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها به خاطر نقش اساسی آنان  در مراحل مختلف انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان به ویژه صهیونیست ها با توجه به نقش مهم زنان دست‌ به‌ کار شدند تا انتقام خود را از زنان انقلابی ما بگیرند و آن‌ها را از ارزش‌ها، عفاف، پاکدامنی و حجاب جدا کنند و به ابتذال و تباهی و به سمت فرهنگ منحط غربی بکشانند و غیرت مردان ما را نیز بگیرند.

سعیدی تاکید کرد:  از جمله مراکزی که دشمن آن را نشانه گرفته، شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) و مرکز انقلاب اسلامی است؛ دشمنان تلاش می‌کنند با ابتذال، قم را از فرهنگ دینی تهی کنند که به حول قوه الهی، نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد.  

وی همچنین با اشاره  پنجم جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) دختر گرامی امام علی(ع) و روز پرستار، این روز را به همه مسلمانان، مدافعان حرم، بانوان و به ویژه پرستاران سختکوش تبریک گفت.  

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: پرستاری یکی از شغل های بسیار سخت و طاقت فرساست و باید انسان عاشق و علاقه مند باشد تا بتواند به این امر مهم اقدام کند.  

وی با بیان اینکه نامگذاری روزهای مهم در ایران اسلامی با اعتقادات دینی مردم ما گره خورده است، گفت: از این رو سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) نیز روز پرستار نامگذاری شده است.

وی گفت: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارند که جایگاه کلیدی و حساس پرستاران در نظام سلامت و مطالبات آنان را مورد توجه قرار دهند.  

سعیدی درادامه با اشاره به جایگاه و کرامت‌های حضرت زینب کبری(س) گفت: ایشان از شخصیت‌هایی هستند که همچون مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) در پرتوی تعالیم حیات‌بخش اسلام ناب، به زن و نقش زن معنای تازه‌ای بخشیدند.

وی افزود: حضور حضرت زینب(س) در حماسه ماندگار و پرشور عاشورا بسیار مهم و درس آموز است و همه می‌دانیم حادثه عاشورا از نظر نظامی در ظاهر به شکست سپاه اسلام منجر شد و سپاه یزید به علامت پیروزی سرها را به اسارت برد، اما آنچه باعث شد، شکست نظامی سپاه اسلام در کربلا به پیروزی قطعی تبدیل بشود، نقش موثر و تمدن‌ساز و تاریخ‌ساز حضرت زینب(س) بود و این موضوع با عنایت، هدایت و مدیریت حضرت زین‌العابدین(ع) شکل گرفت.

وی گفت: حماسه کربلا و حوادث پس از آن نشان داد که زن در «حاشیه» نیست، بلکه در «متن» حوادث مهم قرار دارد، حضرت زینب(س) در کربلا در عین مظلومیت، ولی با عزت و اقتدار دشمن خونخوار و جنایتکار خود را به اسارت گرفت و دشمنان اهل ‌بیت(ع) را ذلیل کرد و داغ ننگ ابدی را بر پیشانی آنان نشاند.

سعیدی اظهار داشت: خطبه حضرت زینب(س) در کوفه یک خطبه احساسی نبود، بلکه پایه‌های حکومت ظالمانه و غاصبانه بنی‌امیه را به لرزه درآورد و خطبه امام سجاد(ع) تیر خلاص به حکومت ظالم بنی‌امیه بود.

وی افزود: خطبه حضرت زینب(س) در «کوفه» و خطبه امام سجاد(ع) در «شام»، تحلیل کامل و گویا از وضع جامعه‌ای بود که امویان آن را پایه‌گذاری کرده بودند، این ۲ بزرگوار با خطبه‌ها و رفتارشان در طول اسارت به جهاد کبیر پرداختند؛ حضرت زینب(س) به اهل کوفه نهیب زدند که با بی‌بصیرتی دین خود را از دست دادید.  


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccssqsm2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما