قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: نقش امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح امور، نقشی پایه‌ای و از واجبات مهم است و بقاء عزّت و اعتبار دین به آن وابسته و ترک آن موجب فساد امور و زوال اعتبار اسلام است.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: عزّت مسلمانان در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در نوشتاری با اشاره به این‌که «امر به معروف و نهی از منکر، ضامن اجرای قوانین اسلام است» اظهار کرد: عزّت و آبروی مسلمانان در گرو عمل به این حکم است و ذلّت و بیچارگی آن‌ها در ترک این واجب است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، از احکام عالی و ترقی‌بخش اسلام است و به همگان حق می‎دهد که اجرای احکام را از همه و هر کس مطالبه کنند و با معصیت و خلاف شرع مبارزه نمایند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: این حکم والا و انسان‌ساز اسلام حتی یک فرد عادی را موظف و مأمور می‎سازد که بر اجرای حدود و احکام و حسن جریان امور نظارت نماید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به این‌که «به نظر ما بزرگترین سدی را که بنی امیه شکستند، آزاد نبودن امر به معروف و نهی از منکر است» گفت: وقتی امر به معروف و نهی از منکر ترک شده و جامعه به قدرت‌های فردی تسلیم شد و خود را به آن‌ها فروخت، نتیجه همین می‎شود که در حکومت بنی امیه به آن گرفتار شدند؛ رجال و صلحا و طرفداران مصالح عامه کشته یا زندانی می‎شوند.

وی افزود: حضرت سیدالشهداء (ع) در وصیّت خود به محمد بن حنفیه، هدف اصلی قیام و نهضت عاشورا را اصلاح امور امّت که به فساد مبدّل شده بود و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: امام حسین می‎دانستند که شهادت ایشان و اسارت اهل بیت، ماهیت بنی‎امیه و دشمنی‌های آن‌ها را با اسلام و شخص پیغمبر آشکار می‎سازد و عکس‌العمل قتل ایشان ریشه‎های اسلام را در دل‌ها استوار کرده و حس سرپیچی از اوامر امویان را در همه ایجاد می‌کند و احساسات اسلامی و شعور دینی مردم را بیدار و زنده می‎کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: به همین سبب حضرت امام حسین (ع) در ادای وظیفه نهی از منکر، با آن همه شدائد و سختی‌ها عذری نیاورد و برای ترک آن بهانه‌جویی نکرد و خالصانه و استوار به میدان آمد و همه چیز خود را فدای دین و اجرای حدود و احکام الهی و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر کرد.

انتهای پیام /115/
https://qomnews.ir/vdcjtvev.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما