شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 101535
منبع : قم نیوز

احیا و توسعه گیاهان دارویی در 300 هکتار از مراتع کاسوا قم

قم نيوز : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جعفرآباد از احیا و توسعه گیاهان دارویی درسطح 300 هکتار از مراتع و ذخیرگاه‌های منطقه کاسوا خبرداد و گفت: این عملیات با مشارکت مردم، بسیجیان و بهره‌برداران انجام شده است.
احیا و توسعه گیاهان دارویی در 300 هکتار از مراتع کاسوا قم
احیا و توسعه گیاهان دارویی در 300 هکتار از مراتع کاسوا قم
به گزارش قم نیوز  علی بهلولی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جعفرآباد با اشاره به اجرای پویش مردمی بذرکاری همزمان با سراسر کشور در استان قم اظهار کرد: در قالب این پویش قرار است از ظرفیت‌های مردمی برای اهداف مختلف در حوزه ی منابع طبیعی به ویژه حفظ و احیای مراتع و ذخیره گاه های استان استفاده شود.

بهلولی با اشاره به حضور گروه‌های مردمی هم‌زمان با روز پنج‌شنبه ۱۸ آذرماه در مراتع کاسوا تصریح کرد: با محوریت بهره‌برداران عملیات احیا و توسعه گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از مراتع کاسوا دنبال شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جعفرآباد از حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار جعفرآباد و جمعی دیگر از مسؤولان در این برنامه مردمی خبرداد و گفت: گروه‌های مردمی طی مدت یک روز برای همیاری با بهره‌برداران در عرصه حضور داشته و به فعالیت مشغول بودند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی اولویت نخست اداره ی منابع طبیعی و آبخیزداری است، اظهار کرد: در عملیات احیا و توسعه رویشگاه های  گیاهان دارویی در کاسوا مبلغ خاصی از اعتبارات دولتی هزینه نشده است بلکه بسیجیان و بهره‌برداران منطقه محوریت کار را بر عهده دارند تا هم به منابع طبیعی کمک و هم تامین معیشت این افراد رقم زده شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcc1sqsp2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما