قم نيوز : سرپرست سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری قم، ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی را فرسوده خواند و گفت: شهرداری امکان پرداخت تسهیلات مناسب برای رانندگان را فراهم می کند.
حذف تسهیلات دولتی و قیمت خودرو بزرگترین سد نوسازی تاکسی ها در قم
حذف تسهیلات دولتی و قیمت خودرو بزرگترین سد نوسازی تاکسی ها در قم
به گزارش قم نیوز علی نیک لزوم نوسازی ناوگان تاکسی را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: ناوگان تاکسیرانی به‌عنوان یکی از مهمترین ناوگان حمل‌و نقلی در شهر قم، نیازمند توجه‌ای ویژه بوده چراکه امروز با ناوگانی فرسوده روبه‌رو هستیم.

وی ناوگان تاکسیرانی شهر قم را در دهه ۸۰ جز نوسازترین ناوگان تاکسیرانی کشور دانست و افزود: متأسفانه چندین سال است نوسازی به‌صورت جدی تعطیل‌شده و امروز یکی از فرسوده‌ترین ناوگان تاکسیرانی کشور را داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر قم را فرسوده خواند و ابراز کرد: نه‌تنها این درصد از فرسودگی تاکسیرانی در شأن شهر قم نبوده بلکه ازنظر زیست‌محیطی نیز برای شهر خطرناک بوده و همراه با آلودگی هوا خواهد بود.

وی حذف تسهیلات دولتی را عامل توقف برنامه نوسازی در ناوگان تاکسیرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته و حذف تسهیلات دولتی، رانندگان توان نوسازی خودرو خود را ندارند.

نیک با ابراز تأسف از عدم همکاری دولت در چند سال گذشته گفت: با توجه به عدم اقدام دولت در سال‌های گذشته، از شهردار قم درخواست کرده‌ایم شهرداری با ایجاد اعتبار در یکی از بانک‌های شهر امکان پرداخت تسهیلات مناسب برای رانندگان را فراهم کند.

وی انتظار برای فراهم شدن تسهیلات دولتی را نیازمند زمان برشمرد و اذعان کرد: شهرداری تا ایجاد شرایط مناسب در پرداخت تسهیلات دولتی، مجبور بوده تا استارت کار را زده که شهردار لایحه آن را به شورای اسلامی شهر قم فرستاده و بعد از تصویب، کار آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهرهای مشهد، تهران و اصفهان از این روش ناوگان تاکسیرانی خود را نوسازی کرده و امیدواریم شهرداری قم نیز با این روش بتواند ناوگان تاکسیرانی خود را نوسازی کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbw8b89rhbgsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما