?>?> حمایت پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) از چاپ و نشر آثار پژوهشی دینی | قم نیوز
قم نيوز : رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) از حمایت این پژوهشکده از چاپ و نشر آثار پژوهشی متناسب با اولویت‌های این پژوهشکده با هدف نشر شایسته معارف قرآن و اهل بیت(ع) خبر داد.
حمایت پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) از چاپ و نشر آثار پژوهشی دینی
حمایت پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) از چاپ و نشر آثار پژوهشی دینی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی قاسمی با اشاره به فعالیت های پژوهشی در آستان مقدس بانوی کرامت، اظهار کرد: رسالت پژوهشکده آستان مقدس تهیه و تولید محتوا برای زائران و مجاوران در عرصه‌ها و موضوعات مختلف دینی است.

وی با اشاره به موضوعاتی که در اولویت کار پژوهشکده آستان مقدس فاطمی قرار دارد، گفت: موضوعات مرتبط با زائران، معارف قرآن و اهل بیت(ع) در حوزه های مختلف تربیت و سبک زندگی اسلامی، زن و خانواده، شخصیت شناسی و جایگاه علمی، معنوی و ولایی حضرت معصومه سلام الله علیها، و موضوعات مرتبط با حرم و زیارت از اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده آستان مقدس بانوی کرامت است.

رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی ادامه داد: همچنین تبیین اصول، مبانی، دستاوردها و رویش‌های انقلاب اسلامی، سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، مقاومت و استکبار ستیزی و نقد و پاسخ گویی به شبهات رایج اعتقادی به ویژه القائات نادرست وهابیت از دیگر اولویت‌های پژوهشی است که در قالب آثار مکتوب به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی افزود: اولین مخاطبان ما در تولید آثار مکتوب عموم زائران به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان و مخاطب دوم ما زائران غیرایرانی و گردشگران خارجی هستند که تلاش می‌کنیم آثاری را به زبان های مختلف متناسب با فراوانی حضور هر زبان تولید و در اختیار زائران قرار دهیم.

قاسمی گفت: سازوکاری که برای تولید محتوا دراداره پژوهش آستان مقدس وجود دارد به این ترتیب است که شورای پژوهش و تولید آثار به صورت منظم جلساتی تشکیل می دهد و موضوعات پژوهشی در آن شورا مطرح و تصویب می شود و برای تولید اثر به پژوهشگران داخل و بیرون از آستان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: پژوهشکده آستان در قالب اولویت‌های مذکور از آثار فاخر پژوهشگران بیرونی که تا کنون به چاپ نرسیده است استقبال می کند و اگر از محتوای علمی مناسب برخوردار بود در انتشارات این آستان به چاپ می رساند.

رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی تأکید کرد: نویسندگان حوزوی و دانشگاهی می توانند با مراجعه به پژوهشکده علامه طباطبایی آثار خود را ارائه دهند و در صورت تأیید محتوای اثر، انتشارات آستان از چاپ و نشر آن کتاب حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb98b8zrhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما