قم نيوز : معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور، پیوند مردم با دولت است و عهدی است که آقای رئیسی با مردم بسته است.
معاون اجرایی رئیس جمهور در قم: سفرهای استانی ریاست جمهوری سبب تقویت حاکمیت دینی است
معاون اجرایی رئیس جمهور در قم: سفرهای استانی ریاست جمهوری سبب تقویت حاکمیت دینی است
به گزارش قم نیوز سید صولت مرتضوی در شانزدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز دولت سیزدهم خزانه را از دولت دوازدهم تحویل گرفته که در یک رقم باید مبلغ 10 هزار میلیارد به دستگاه های اجرایی پرداخت کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور، افزود: شرایط خزانه فعلی کشور این گونه قابل ترسیم و بیان است که در گذشته سازکار مالی به نام اوراق خزانه برای پرداخت دیون دولت به سازمانها و پیمانکاران طراحی شده است و ماهانه 10 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه به دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه بودجه حواله و باید تبدیل به نقدینگی شود، این سخن یعنی این که اگر بودجه عمرانی سال 1400 را 160 هزار میلیاردتومان تعریف کرده باشیم، 120 میلیارد توسط دولت گذشته پیش خور شده است.

وی بیان کرد: در بحث بودجه جاری نیز دو سقفی طراحی شده است.یعنی بودجه ای که سقف اول آن قابل تحقق و سقف دوم نیز پیش بینی مازاد بر لایحه های پیشنهادی دولت در بودجه امسال که به شرط تحقق باید پرداخت می شده، است. اما متأسفانه به حسب تأکید سازمان برنامه و بودجه این سقف دوم را هم دولت گذشته در قالب های چون افزایش حقوق کارمندان و تصدی مشاغل سخت و زیان آور مبادله کرده است. دولت سابق بدون این که هزینه های سقف دوم محقق شود، آن را هم پیش خور کرده است. این تصویری از وضعیت بودجه در سال جدید بود.

مرتضوی تصریح کرد: نکته دیگر این که در رابطه با کالاهای اساسی پیش بینی دولت در لایحه بودجه امسال، پرداخت 8 میلیارد دلار یارانه به کالاهای اساسی بود. با ورود دولت سیزدهم، متوجه شدیم که منابع این 8 میلیارد یارانه هم از سوی دولت گذشته هزینه شده بود و دولت جدید را با مشکل بسیار جدی مواجه کرد. دولت جدید یا باید یارانه را قطع می کرد و کالای مشمول یارانه نمی شد و یا باید به قیمت آزاد می فروخت، این چالش اساسی بود و برای رفع این موضوع مهم فکر جدید می شد. به حسب تلاش، این دولت اجازه نداد مردم با مشکل مواجه شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: سفرهای استانی رئیس جمهور، پیوند مردم با دولت است و عهدی است که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با مردم بسته، آقای رئیسی ارتباط با مردم را از اولویت کاری خود منظور کرده، لذا این سفرها با اهدافی جدی شکل گرفته است. حکمرانی و شکل گیری دولت اسلامی، تقویت و انسجام بین دولت و ملت از جمله این اهداف است.

وی افزود: رئیس جمهور، رابطه دولت و مردم را رابطه خادم و مخدومی تعریف می کند و معتقد است دولت مردم باید واجد خدمت به مردم باشند و مردم هم صاحب حق هستند. وی مطالبه گری مردم را حق و پاسخ گویی دولت مردان را تکلیف می داند.

مرتضوی گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهوری چند برنامه دارد، از جمله برنامه های سرزده از مناطق محروم، بازدید از پروژهای متوقف شده، بازدید از حاشیه های شهر، بعضی برنامه ها از پیش تعیین شده است که از جمله آن دیدار با اقشار مختلف مردم پزشکان، کسبه، صاحبان صنایع و نخبگان و عملیاتی کردن برنامه جامعه نخبگانی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: از دیگر برنامه حضور وزرا دربین مردم و شنیدن مشکلات مردم، حضور ایشان در شورای اداری با حضور مسئولین استان، بیان تصمیم وزرا و بیان مصوبات از سوی وزرا و در نهایت جمع بندی سفر، از سوی رئیس جمهور است، قطعا سفرهای رئیس جمهور و اجرای برنامه ها کاملا کارشناسی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اثر مهم این سفرها این است که نهادهای عمومی و حاکمیتی مانند بنیاد مستضعفان و... وارد میدان و همکاری می شوند. اساس سفرهای ما بخشی به اعتبارات عمرانی که از محل منابع برمی گردد، بخشی به سرمایه گذاری و تسهیلات و ایجاد ساختارهای واحدهای رها شده و توجه اشتغال زود بازده، توجه به مشکلات نیازمندان و بررسی آن صورت می گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: در این سفر به کارخانه های که به صورت مختلف هم رها شده و از تولید و رونق افتاده نیز توجه ویژه می شود.هر چه سفرها بیشتر می شود شناخت دولت نسبت به مشکلات بیشتر می شود وارتباط چهره به چهره با مردم بررسی می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwznzi23nvqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما