جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 101936

رئیسی: رشد اقتصادی ایران باید به ۸ درصد برسد

قم نيوز : رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور باید به هشت درصد برسد، گفت: کشورمان از نظر امکانات با مشکل مواجه نیست بلکه در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی بهره‌مند شویم.
رئیسی: رشد اقتصادی ایران باید به ۸ درصد برسد/ زمینه ورود مردم به عرصه‌های اقتصادی و تولیدی فراهم می‌شود‌
رئیسی: رشد اقتصادی ایران باید به ۸ درصد برسد/ زمینه ورود مردم به عرصه‌های اقتصادی و تولیدی فراهم می‌شود‌
به‌ گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار علما، نخبگان، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان قم که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بصیرت و میثاق با ولایت است و یکی از ایام الله ما روز 9 دی ماه است

ملت ایران در 9 دی توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در 9 دی توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد، افزود: در این روز دست قدرت خداوند متعال به نحوی که خردمندان به صورت عادی تصور نمی کردند با حضور حماسه مردم در صحنه تجلی پیدا کرد و سبب عزت شد.

رئیس جمهور بیان کرد: بیش از گذشته نیازمند بصیرت هستیم و رهبری فرمودند که جامعه و نسل جوان و مسئولین نیازمند بصیرت هستند و بصیرت راه را باز می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت و فداکاری شهید سلیمان در برابر گروهک تروریستی داعش عنوان کرد: سردار سلیمانی در برابر دشمنان ایستادگی کرد و با روشنگری با عنوان مجاهد فی سبیل الله نقش آفرینی کرد و خداوند وی را بلند آوازه کرد، هرکسی در مسیر خدا باشد بلند آوازه می شود.

رئیسی تصریح کرد: خانواده شهدا باید به خود ببالند  که شهدای آنها نام آور بوده و خون آنها از جامعه جهل زدایی می کند، خداوند به برکت خون امام حسین(ع) از جامعه جهل زدایی کرد ولی امروز با جاهلیت مدرن روبرو هستیم که رسانه دارد.

قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی است

وی با بیان اینکه همان گونه که رهبری فرمودند خدمت به قم خدمت به اسلام است، افزود: قمی ها این افتخار را دارند که 6 هزار شهید  و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، با جمعیت قم این تعداد شهید جایگاه ویژه ای به این شهر داده است و حضور و ایستادگی و پیشتازی در مسیر انقلاب مورد توجه است و قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی است.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم غیور قم نشان دادند که نسبت به انقلاب و ارزش ها و دفاع از انقلاب اسلامی در همه صحنه ها حضور دارند، این شهر مقدس با تربیت نیروهای مستعد همواره از کیان اسلام دفاع می  کند و بدون شک خدمت به آن را مغتنم بشماریم.

حمایت از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی مورد تاکید دولت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امسال سال تولید و رفع موانع است و به همه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در قم می گویم مجدانه در این عرصه ورود پیدا کرده و همه موانع رفع می شود، بازار باید ثبات داشته باشد و شرایط برای تولید کننده قابل پیش بینی باشد و در غیر این صورت برای تولید‌کننده شرایط بسیار سخت می شود و باید حمایت های لازم از تولید کننده مورد تاکید باشد.

رئیسی با اشاره به لزوم حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی تصریح کرد: مقررات در کشور داریم و بانک ها باید منضبط فعالیت کنند و بی‌انظباطی در اقتصاد سبب مشکلات در بخش‌های دیگر می‌شود. هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

وی با بیان اینکه دولت بر خودکفایی تاکید ویژه‌ای دارد، افزود: باید پارک علم و فناوری در استان مورد حمایت قرار بگیرد تا فارغ التحصیلان بدون مشکل به فعالیت بپردازند، باید سمت و سو به سمت تولید نهادهای دامی برود، زمینه‌های مساعد برای تولید نهاده های دامی داریم و به سراغ دیگران نرویم و استقلال کشاورزی برای ما بسیار مهم است.

‌دولت از سرمایه‌گذاران برای اتمام پروژه های اقتصادی حمایت می‌کند

رئیس جمهوربا تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مردم برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور بیان کرد: در سراسر کشور به اندازه ده ها سال پروژه نیمه تمام وجود دارد ، برخی پروژه ها در استان قم سبب رنج مردم این شهر شده است و اولویت اتمام این پروژه ها است، از همه کسانی که می توانند در این زمینه وارد شوند و با تضمین این پروژه ها را به اتمام برسانند و دولت از همه سرمایه گذاران و کارافرینان در این زمینه حمایت می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در هرجا مردم وارد عرصه شدند به خوبی فعالیت های کشور پیش رفته و سبب موفقیت شده است و مشارکت مردم بسیاری از مشکلات را برطرف می کند و به همه مسئولین اعلام می کنم زمینه برای ورود مردم در عرصه های اقتصادی و تولیدی فراهم شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت فعالیت معلمان تصریح کرد: برای معلمان نقش زیادی قائل هستیم و این عزیزان نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند، شان و جایگاه معلمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مسئله زن و خانواده بسیار مهم است و ناهنجاری و آسیب های اجتماعی همه ما را زجر می‌دهد و تلاش می شود مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی برطرف شود.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز دولت متعلق به همه مردم و خدمتگزار همه مردم است و هرکسی که می تواند باید نقش آفرینی کرده و در صحنه فعالیت کند، امروز مشکل کشورمان با نگاه ملی برطرف می شود و افتخار داریم که با بهره مندی از همه ظرفیت های مردم در راستای رفع مشکلات اقدام کنم.

 رشد اقتصادی کشور باید به هشت درصد برسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور باید به هشت درصد برسد، عنوان کرد: کشورمان از نظر امکانات با مشکل مواجه نیست بلکه در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی بهره‌مند شویم، باید هزینه‌های کشور کم شود و دولت پرهزینه نباشد و با کاهش هزینه ها رشد اقتصادی ایجاد می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: ارائه تسهیلات و حمایت از کشاورز و الگوی کشت مناسب سبب می‌شود کشاورزان در روستا بمانند، باید کاری کنیم برای کشاورز فعالیت در این عرصه صرف داشته باشد تا در روستا زندگی کند.

وی افزود: ارتباط بین دانشگاه و صنعت و کشاورزی و بازار مورد توجه است و کار اقتصاد نیز علمی شود و اگر علم در کنار اقتصاد قراربگیرد به شرایط مطلوب می رسیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxznz-23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما