سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 102004

مظلومیت افغانستان برای هر مسلمان منصفی زجرآور است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای هر مسلمان منصفی زجرآور است که کشوری با این همه استعداد، ظرفیت و توان بالا این گونه مظلوم و دارای مشکل‌های داخلی باشد.
مظلومیت افغانستان برای هر مسلمان منصفی زجرآور است
مظلومیت افغانستان برای هر مسلمان منصفی زجرآور است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار جمعی از شخصیت‌ها و علمای افغانستان طی سخنانی به تبیین اهمیت و اوضاع کشور افغانستان و لزوم هوشیاری در قبال تحولات این کشور پرداخت.

وی گفت: مردم افغانستان از هر قوم و مذهب که باشند عزیز و شریف هستند و ما در قبال آنها مسئولیت داریم و این مسئولیت هم وظیفه دینی و هم انسانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: کارها و فعالیت‌هایی که در افغانستان انجام می‌شود، باید مصالح عالی این کشور را کاملاً رعایت کند و کارها رنگ و بوی قومی، مذهبی و تعصب نداشته باشد، بلکه کاملاً منطقی و عزت‌مندانه باشد تا عظمت و منافع این کشور را تأمین کند.

امام جمعه قم، ارتقای علمی مردم به ویژه جوانان افغانستانی را خواستار شد و تاکید کرد: در بعُد علمی، افغانستان نباید عقب بماند، جنبه علمی و جایگاه دانشی نسل جوان این کشور را باید ارتقا داد و از آن به هیچ وجه کوتاه نیامد چرا که آینده روی علم و رشد علمی خواهد بود، از این رو باید سرمایه‌گذاری علمی را در این کشور متوقف نکنید و روی آن سرمایه گذاری نمائید.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود افراد و اتباع متمول افغانستانی در سایر کشورها تاکید کرد: ابعاد اقتصادی افغانستان بسیار مهم است و این کشور افراد ثروتمند در سایر کشورها کم ندارد، باید با توجه به مقوله عدالت، مشکل‌های مالی و اقتصادی این کشور را حل کرد.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شخصیت‌ها و نخبگان افغانستانی گفت: در کنار توجه به مهاجرت اما باید با چنگ و دندان حضور خود در کشور افغانستان را حفظ، و برای عمران و آبادی این کشور تلاش کنید.

امام جمعه قم افغانستان را در یک نقطه عطف تاریخی توصیف کرد و گفت: در این شرایط کنونی افغانستان اقدام به موقع و تحلیل درست بسیار ضرورت دارد، چرا که امروزه افغانستان در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و بسیار باید دقت کرد و الان نیز کسانی که حکومت دستشان است بدانند که باید عاقلانه رفتار کنند تا این کشور به سختی و مشکل‌های بیشتر نیفتد؛ ذره‌ای خطا و اشتباه خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد.

وی همچنین در پایان گفت: ما معتقدیم که افغانستان باید با آرای خود مردم و مشارکت آنها اداره شود و به گونه‌ای رفتار شود که مصالح همه اقوام و مذاهب رعایت گردد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdce7w8zejh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما