چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 102025
منبع : قم نیوز

توسعه صنایع سبز به عنوان یک هدف راهبردی در قم دنبال می‌شود

قم نيوز : رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با انجام پژوهش‌های علمی و همکاری با مراکز صنعتی استان قم، توسعه صنایع سبز در استان به عنوان یک هدف راهبردی دنبال می‌شود.
توسعه صنایع سبز به عنوان یک هدف راهبردی در قم دنبال می‌شود
توسعه صنایع سبز به عنوان یک هدف راهبردی در قم دنبال می‌شود
به گزارش قم نیوز جلال رضایی‌نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: یکی از هدف‌های مهم دانشگاه صنعتی قم براساس شعار دانشگاه سبز، کمک به توسعه فناوری‌های سبز و گسترش صنایع پاک در استان می‌باشد و برای این منظور گروه حفظ محیط زیست در این دانشگاه ایجاد شده‌است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به چشم انداز ترسیم شده برای توسعه صنایع سبز در قم، گفت: تلاش برای پیشرفت فعالیت‌های صنعتی سازگار با طبیعت در استان با توجه به استاندارد‌های مورد نظر در زمینه حفظ محیط زیست، موضوعی مهم است که محقق ساختن آن در دستور کار دانشگاه صنعتی قم قرار دارد.

او گفت: استفاده از جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه صنعت، نقش مهمی در کاهش آلودگی‌های صنعتی دارد و در همین راستا استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور میدانی در واحد‌های تولیدی استان و شناخت نیاز‌های این بخش، تلاش دارند یافته‌های علمی را در عمل پیاده کنند.

رضایی‌نور همچنین با اشاره به این که برای افزایش توان تولید استان نیازمند همکاری گسترده صنعت و دانشگاه هستیم،گفت: در این رابطه دانشگاه صنعتی قم ضمن ایجاد بستر‌های لازم برای ارتباط هرچه بیشتر با صنعت و استفاده از ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان خود به به دنبال تقویت سطح فعالیت واحد‌های صنعتی استان است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: سطح ارتباط صنعت و دانشگاه طی سال‌های اخیر در قم روند رو به رشدی را طی می‌کند و این موضوع علاوه بر این که عامل مهمی برای کمک به حل مشکلات صنایع فعال در قم به‌شمار می‌آید، زمینه مناسبی برای اشتغال دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی را نیز فراهم آورده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchiinzm23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما