سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 102070
منبع : قم نیوز

کشاورزی قراردادی در قم اجرایی می‌شود

قم نيوز : سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزی قراردادی که موجب مدیریت مطلوب چرخه تامین و عرضه محصولات کشاورزی است در قم اجرایی می‌شود.
کشاورزی قراردادی در قم اجرایی می‌شود
کشاورزی قراردادی در قم اجرایی می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد رضا حاجی‌رضا سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم، تامین امنیت غذایی و افزایش سطح تولید محصولات مورد نیاز مردم استان است و کشاورزی قراردادی ابزاری کارآمد برای تحقق این هدف به‌شمار می‌آید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اجرای کشاورزی قراردادی در قم موجب می‌شود از ابتدا سطح تولید محصولات برمبنای یک برنامه مشخص و در راستای پاسخ به میزان نیاز بازار باشد و به همین علت با اجرای آن روند عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی در استان به نحو مناسبی مدیریت خواهد شد.

حاجی رضا با اشاره به لزوم رفع نگرانی کشاورزان قمی در خصوص فروش محصولی که تولید کردند، گفت: افزایش اطمینان خاطر بهره‌برداران در رابطه با فروش محصول از دیگر فایده‌های اجرای کشاورزی قراردادی در قم است که موجب رونق کسب‌وکار‌های فعال در حوزه کشاورزی استان می‌شود.

به گزارش قم نیوز سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزان قمی افرادی بسیار زحمتکش هستند که با وجود محدودیت‌های آبی و شرایط خاص اقلیم استان با مهارت بالایی که دارند محصولاتی با کیفیت را به بازار عرضه می‌کنند و در همین رابطه اجرای کشاورزی قراردادی می‌تواند بستر حمایتی خوبی برای ایشان باشد.

حاجی رضا با اشاره به این که کشاورزی قم در حال استفاده از جدیدترین روش‌ها برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات است، گفت: امیدواریم روند تحول آغاز شده در سازمان جهاد کشاورزی قم علاوه بر بالا بردن سطح تولید محصولات، موجب ارتقا درآمد کشاورزان استان شود.

از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی درحوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchqinzv23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما