چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 102087
منبع : قم نیوز

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تربیت دینی نسل جوان

قم نيوز : آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مسئولین دانشگاه پیام نور گفت: از دبیران و اساتید دانشگاه می‌خواهم در تربیت دینی جوانان اهتمام داشته باشند.
تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تربیت دینی نسل جوان
تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تربیت دینی نسل جوان
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با جمعی از مسئولین دانشگاه پیام نور که در دفتر معظم له برگزار شد، گفت: اهتمام لازم را داشته باشید که دانشجویان حداکثر استفاده از مسائل دینی و مذهبی را ببرند و این عزیزان را درزمینهٔ موضوعات دینی راهنمایی کنید.

او گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که با اهل تقوا هستم و کسانی که اهل محبت و لطف باشند، حضرت می‌فرمایند که بعثت انبیا و پیامبران بر اساس دو اصل مهم بوده است که در درجه نخست خودسازی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم می گوید: برخی از بنده‌ها گوش‌های فراگیری دارند که به آن معناست که اهل عمل هستند، در چند جای قرآن کریم نسبت به عمل صالح تأکید شده و همه سعادت و خوشبختی‌ها در انجام عمل است و صرف گفتار کفایت نمی‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: خداوند می‌فرماید که هرکسی دنیا بخواهد به وی می‌دهیم و هرکسی آخرت بخواهد به آن دست پیدا می‌کند و اگرچه بیشتر هم بخواهد به آن می‌رسد، خوشا به حال بندگانی که هم دنیا و هم آخرت را دارند و در دنیا با عمل و گفتار مردم را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: معلمان و اساتید دانشگاه به این موضوع توجه کنند که نسبت به تربیت دانش آموزان و دانشجویان توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها را به سمت‌وسوی امر خیر و عمل صالح راهنمایی کنند و این موضوع سبب عاقبت‌به‌خیری می‌شود.

او با تأکید بر لزوم تربیت نسل جوان بر اساس معارف دینی گفت: از دبیران و اساتید دانشگاه می‌خواهم که در تربیت دانش آموزان و دانشجویان عزیز  سیره اهل‌بیت(ع) مورد تأکید باشد تا این عزیزان در راه مستقیم هدایت شوند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfc0dyew6dxxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما