قم نيوز : رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ نهمین دوره انتخابات این مجمع برگزار می‌شود.
نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ‌برگزار می‌شود
نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ‌برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام احمد فرخ فال ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب یادگار امام خمینی است و توسط ایشان تشکیل و با هدایت‌های مقام معظم رهبری به فعالیت‌های خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم درهر دوره به مدت 4 سال فعالیت می‌کند، افزود: 4 ماه به اتمام این مجمع در هر دوره به دستور ریاست شورای عالی جامعه مدرسین ستاد انتخابات مجمع تشکیل می‌شود و ظرف 4 ماه فرایند انتخابات انجام می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه بیان کرد: حداقل تعداد طلاب مشغول به تحصیل که از شهرهای دیگر در قم حضور دارند برای هر حوزه انتخابیه 100 نفر است، از 100 الی 200 نفر یک نماینده انتخاب می‌کند و از 201 الی 400 دو نماینده و از 401 الی 800 سه نماینده و از 801 به بالا می‌توانند 4 نماینده داشته باشند.

فرخ فال ادامه داد: درزمینهٔ انقلابی ماندن حوزه مقام معظم رهبری صحبت‌های خود را در جمع مجمع نمایندگان طلاب بیان کردند و این مجمع فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه بیان کرد: در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه حدود 202 نفر نیاز داشتیم و در دوره نهم بر اساس آماری که امروز مرکز مدیریت به ما ارائه می‌دهد محاسبه و عدد اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: فردی که می‌خواهد نماینده خود را انتخاب کند باید مشخص شود از کدام شهر است و در یک حوزه اگر بیش از 800 طلبه داشته باشد 4 نماینده انتخاب می‌شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: نیمه دوم اردیبهشت 1401 نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

فرخ فال خاطرنشان کرد: باید وضعیت و شرایط موردبررسی قرار بگیرد و بر اساس آن انتخابات نهمین دوره مجمع برگزار می‌شود، در هشتمین دوره با سیستم‌ها و فضای مجازی و یک سامانه انتخابات برگزار شد و هنوز زود است که درباره جزییات انتخابات این مجمع تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcceiqsx2bqxe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما