سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 102661

درآمد استان قم 67 درصد افزایش پیدا کرد

قم نيوز : سرپرست امور اقتصادی و‌ دارایی استان قم از رشد ۶۷ درصدی درآمد استان در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، خبر داد.
درآمد استان قم ۶۷ درصد افزایش پیدا کرد
درآمد استان قم ۶۷ درصد افزایش پیدا کرد
به گزارش قم نیوز مهدی فراهانی سرپرست امور اقتصادی و‌ دارایی استان ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد درآمد و‌ تجهیز منابع  که به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، از رشد 67 درصدی درآمد استان در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، خبر داد.

 وی همچنین با اشاره به اینکه درآمد مصوب ده ماهه سالجاری استان، رشد 26 درصدی دارد، بیان کرد: از لحاظ میزان تحقق درآمد نسبت به مصوب، در مقایسه با سایر استانهای کشور در رتبه هشتم قرار داریم و انتظار میرود در دو ماهه پایانی سال، این نتیجه رضایت بخش تر باشد.


در ادامه این جلسه، نور بخش؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  به عنوان رئیس ستاد درآمد استان بر ضرورت برنامه ریزی مستمر و پایش ماهانه درآمدها توسط دستگاههای درآمد زا و‌ اقدام به موقع در خصوص آسیب شناسی و‌ رفع مشکلات کسب منابع درآمد، تاکید  و با توجه به رشد چشمگیر درآمد مصوب سال آینده برای استان، خواستار پویایی بیشتر ستاد درآمد استان شد.

  رشد 5 برابری اسناد تک برگی املاک دولتی در قم  

همچنین مهدی فراهانی در سومین جلسه کارگروه  مستند سازی اموال غیر منقول استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، افزود: تا سال گذشته حدود 150 فقره از سندهای املاک دولتی، تک برگی شده بود که امسال با پیگیریهای مجددانه همکاران ما و هم افزایی با دستگاههای اجرایی و بویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک، تعداد اسناد تک برگی به بیش از 760 فقره رسید.

سرپرست امور اقتصادی و‌ دارایی استان قم با اشاره به اینکه تحقق مولد سازی اموال دولتی، در وهله اول نیازمند مستند سازی و‌ سپس، تک برگی شدن اسناد مالکیت دولتی است، خواستار اهتمام بیشتر دستگاههای اجرایی مرتبط در این زمینه شد تا پس از صدور اسناد اولیه برای املاک دولتی بدون سند، مراحل تک برگی شدن سند، اجرایی شود.

وی به عنوان دبیرکارگروه مولد سازی استان در این جلسه،تصریح کرد: با توجه به پیش بینی صندوق توسعه استان در سال آتی، با منافع و درآمد حاصل از مولد سازی املاک و فضاهای مازاد دولتی، دستگاههای اجرایی اقدام کننده و به تبع آن استان با اجرای طرح های توسعه ای منتفع خواهد شد.

در این جلسه، دستگاههای اجرایی به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای مستند سازی املاک در اختیار خود و مشکلات و‌ راهکارهای اجرایی آن پرداختند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9x0ffyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما