يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : 102765

خدمات جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم

قم نيوز : مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی «مزانشیمی» جهاد دانشگاهی واحد استان قم از اضافه شدن خدمت جدید PRP تخمدان به بسته خدمات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی "رویا" خبر داد.
خدمات جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم
خدمات جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم
به گزارش قم نیوز آذر شیخ الاسلامی در گفت‌وگویی بیان کرد: فاکتورهای رشد موجود در (PRP) یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت، سلول‌های بنیادی باقی مانده  در تخمدان را تحریک کرده و بنابراین شرایط لازم برای تمایز این سلول ها را فراهم می کند.

شیخ الاسلامی افزود: تزریق (PRP) می تواند اووژنز یا فرایند اولیه تولید تخمک پس از تولد را در تخمدان فعال کند که منجر به ایجاد فولیکول‎های پریموردیال جدید از طریق تحریک و فعال سازی رسپتور یا گیرنده‌های هورمون آزادکننده گنادوتروپین (GnRH) می شود.

مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی ادامه داد: فعالیت فاکتورهای رشد واسکولار و اندوتلیال در (PRP)، عمل رگ زایی را تقویت کرده و جریان خون را اصلاح می کند و این فاکتورها همچنین می توانند باعث ایجاد تمایز سلول‌های بنیادی تخمدانی، ایجاد تخمک‌های جدید، تقویت و ترمیم تخمدانی و در نهایت جوان سازی تخمدان شوند.

در حال حاضر این درمان برای افرادی که پاسخ ضعیفی به روش‌های درمانی معمول دارند و همچنین زنان مبتلا به سایر نارسایی‌های تخمدانی از قبیل POF و یائسگی زودرس ارائه می گردد.

شایان ذکر است PRP تخمدانی پس از خدماتی همچون (PRP) رحمی و لنفوسیت تراپی توسط گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی به عنوان سومین خدمت مکمل درمان‌های موجود پیشنهاد و ارائه شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqrazwt1auy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما