قم نيوز : امام‌ جمعه قم گفت: هنجارشکنی جشنواره فجر اقدام دردآوری بود که باید عذرخواهی و جبران شود.
واکنش امام جمعه قم به هنجارشکنی در جشنواره فجر
واکنش امام جمعه قم به هنجارشکنی در جشنواره فجر
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد ،گفت: ماه رجب ماه با فضیلتی است که باید از فضایل آن به‌خوبی بهره‌مند و از این فرصت بی‌نظیر غفلت نکرد.

او گفت: قرآن و دین می‌گویند در وجود خداوند علم به حد و بی‌پایان تجلی پیدا کرده و همچنین در خدا قدرت و مهر مطلق وجود دارد و این موضوعات عناصری است که ما را به‌سوی خدا دعوت می‌کند.

امام جمعه قم گفت: همه قدرت‌های عالم تحت شعاع قدرت خدا قرار دارد که قدرتی بی‌پایان است، هیچ چیزی از خدا مخفی نمی‌ماند و علم خداوند درخواسته و انگیزه‌های ما نفوذ دارد حتی وقتی نمی‌گوییم خدا می‌داند و آگاه است.

او گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته مجدداً بر جهاد تبیین تأکید کردند که این موضوع نشان‌گر لزوم خیزش عمومی برای دفاع از آرمان‌های اسلام و شهداست.

خطیب جمعه قم می گوید: به خاطر تحریم، سختی‌های معیشتی و گرانی و مشکلات نباید دستاورد‌هایی که برای ملت است را کوچک شمرد، امروز دشمن با همراهی برخی دوستان نادان دست‌به‌دست داده تا ملت را ناامید کند.

اعرافی گفت: ملت ایران بداند که انقلاب برای خودشان است و دستاورد‌های انقلاب بی‌نظیر قابل شمارش نیست، زیرساخت‌های کشور با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و تحولات عظیم و شگرفی اتفاق افتاده است، در حوزه سلامت و بهداشت در زمینهٔ امید به زندگی از میانگین حدود ۵۰ سال به بیش از ۷۰ سال رسیدیم و در زمینهٔ علم و آموزش با دوران پهلوی قابل‌مقایسه نیستیم.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی کشورمان با دوران پهلوی و ۱۰۰ سال پیش قابل‌مقایسه نیست،گفت: استقلال و آزادی و قدرت منطقه‌ای که امروز انقلاب و کشورمان در منطقه و جهان دارد قابل توجه است، گفتمان نوینی که ایران و انقلاب خلق و به جهان عرضه کرد بی‌نظیر است.

او گفت: کشورمان تحریم را تجربه کرد، هشت سال جنگ تحمیلی و خیانت و دشمنی‌های زیادی از سوی استکبار وجود دارد، ولی علی‌رغم مشکلات و تحریم‌ها به موفقیت‌های بی‌نظیر و چشم‌گیری رسیده است.

امام جمعه قم گفت: ما ضعف، آسیب‌های اجتماعی، مفاسد اداری و فقر و فساد را می‌دانیم و نقد حق جامعه است و همه باید در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم، ولی مبادا دشمن ته دل ما را خالی و افتخارات را فراموش کنیم.

به گفته او باید از دستاورد‌های شهدا و ایثارگران دفاع کرده و همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم، همه وظیفه‌داریم نسبت به موضوع جهاد تبیین توجه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم و همه ما به سهم خود وظیفه حساسی داریم.

اعرافی گفت: موضوعی که این ایام دل‌ها را آزرده کرد اینکه برخی مدعی حرکت در مسیر امام خمینی (ره) هستند و ادعا‌های زیادی دارند سخنان نادرست و مواضع غلط ابراز کردند و به‌گونه‌ای فضا را تاریک نشان دادند که پشت کردن به آرمان‌های امام است، کسانی که در برابر غرب ترسیدند و حال انفعال به آن‌ها دست داده و از مسیر انقلاب دور شدند این سخنان را بیان کردند که سخنان نادرستی است و جوانان باید بیدار و هوشیار به این سخنان توجه نکنند.

امام جمعه قم گفت: گذر از برخی مرز‌های ایمانی و اخلاقی در برخی مراسم‌های کشور به ویژه جشنواره فجر انجام و حرمت‌شکنی شد، ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و فرهنگی نشانه این ملت است و امروز ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را در رفتار‌هایی شکستند که اقدام دردآوری بود و باید عذرخواهی و جبران شود.

او گفت: مدافع هنر پاک و انسانی و اخلاقی هستیم، هنر نباید در دام‌های شیطانی هنجارشکن قرار بگیرد و افرادی که این خطا را انجام دادند باید جبران کنند و خواسته ملت است که این هنجار و حریم‌شکنی جبران شود.

اعرافی با اشاره به عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی گفت: دولت بحرین و امارات بداند که خیانتی که به اسلام می‌کنند در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود و روزی باید پاسخ آن را بدهند.

او با تأکید بر این که حجاب نماد دین و وظیفه شرعی مسلمانان است، گفت: هر اقدامی که در کشور هند بخواهد بر ضد حجاب انجام شود کار ناشایستی است و دولت هند باید در این زمینه عاقلانه رفتار و نسبت به حقوق مسلمانان توجه کند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciwrazwt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما