شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 103021

حضور رئیس جمهور در نهمین اجلاسیه خبرگان رهبری

قم نيوز : سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در آستانه برگزاری نهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، طی نشست خبری در قم برنامه‌های این اجلاس را تشریح کرد.
حضور رئیس جمهور در نهمین اجلاسیه خبرگان رهبری
حضور رئیس جمهور در نهمین اجلاسیه خبرگان رهبری
به گزارش قم نیوز آیت الله سیداحمد خاتمی در آستانه برگزاری نهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری برنامه های این اجلاس را با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه تشریح کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح دستور کار نهمین اجلاس  مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، دیگر اقدامات مجلس خبرگان از جمله فعالیت‌های کمیسیون‌ها و هیئت‌اندیشه‌ورز خبرگان را نیز تبیین کرد.

وی در این نشست گفت:  به حول و قوه الهی، نهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى (طی 2 روز) در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 17 و 18 اسفند 1400 برگزار می‌شود.

بنا بر گفته آیت الله خاتمی شروع جلسه، ساعت30 : 8  صبح سه شنبه 17 اسفند 1400 خواهد بود و مکان اجلاس نیز طبق روال همیشگی، ساختمان سابق مجلس شوراى اسلامى است.

آیت الله خاتمی درباره دستور کار اجلاس افزود: پس از قرائت آیاتى از کلام الله مجید، حضرت آیت الله جنتی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبرى با حضور خبرنگاران سخنرانی خواهند کرد.

وی همچنین از انجام مراسم تحلیف منتخبان جدید خبرگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از زمان انتخاب منتخبان میان‌دوره ای این مجلس، اجلاسی برگزار نشده در این اجلاس مراسم تحلیف این اعضای جدید برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان در این زمینه افزود:  این اعضاء محترم به ترتیب حروف الفباء عبارتند از حضرات آیات و حجج اسلام آقایان: اعرافی، پیشنمازی، دانش زاده(مؤمن)، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد برنامه دیگر اجلاسیه،  نطق ­های پیش از دستور 16 نفر از خبرگان محترم است که البته در صورت صلاحدید هیئت رئیسه محترم با توجه به ضیق وقت، جهت به سرانجام رساندن و تصویب نهایی مواد باقی مانده «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری»، ممکن است تعداد نطق ­ها کاهش یابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس، حضور رئیس جمهور محترم به عنوان شخصیت مدعو است که ضمن «تشریح برنامه های دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم»، اظهارات و مطالبات اعضای محترم خبرگان رهبری را استماع و طبق آیین‌نامه داخلی خبرگان به پرسش‌های مطروحه پاسخ خواهند گفت.

وی همچنین از دیدار حضوری نمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظّم رهبرى «مدظله العالى» در روز 19 اسفندماه خبر داد.

آیت الله خاتمی در ادامه از اقدامات و فعالیت‌های کمیسیون‌های مجلس خبرگان سخن گفت و تأکید کرد علی‌رغم محدودیت‌های بهداشتی کمیسیون‌های این مجلس برنامه‌های خود را برگزار کرده‌اند.

وی افزود: کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طی ماه‌های گذشته در جلسات متعدد با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و معاونین سازمان اطلاعات سپاه و... جلسات خود را برگزار کرده و ضمن طرح دیدگاه‌های خود، متناسب با موضوعات اهم مطالبات سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی خود را مطرح نموده است. در کمیسیون اقتصادی نیز با دعوت از تیم اقتصادی دولت همچون وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اقتصادی رئیس جمهور و... اعضاء محترم کمیسیون در جریان برنامه­‌های اقتصادی دولت سیزدهم قرار گرفتند و مطالبات معیشتی مردم را مطرح نموده اند. کمیسیون بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه هم در جلسات خود راهکارهای تبیین اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی را مورد بررسی قرار داده اند. برنامه سایر کمیسیون‌ها نیز حسب شرح وظایف مندرج در آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری انجام می‌گیرد.

آیت الله خاتمی در پایان گفت: با توجه به اتمام کار کارگروه‌های پنج‌گانه هیئت‌اندیشه ورز، اقدامات و نتیجه بررسی‌های این کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف، مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت و گزارش آن طبق سازوکار مشخص، به زودی محضر رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی» تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewx8zzjh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما