يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 103042

ساخت 1200 «بند» در حوضه‌های آبخیز کشور با مشارکت خیرین

قم نيوز : معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به ساخت بیش از هزار و 200 بند با مشارکت خیرین در حوضه‌های آبخیز کشور گفت: اکنون در 13 استان فعالیت‌های آبخیزداری را با مشارکت خیرین دنبال می‌کنیم و در برخی استان‌ها مجمع خیرین را تشکیل داده‌ایم.
ساخت هزار و 200 «بند» در حوضه‌های آبخیز کشور با مشارکت خیرین
ساخت هزار و 200 «بند» در حوضه‌های آبخیز کشور با مشارکت خیرین
به گزارش قم نیوز پرویز گرشاسبی امروز در دیدار جمعی از مسئولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که در بیت این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ درختکاری مطرح کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه تبلیغ و ترویج به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است و اکنون انتظار داریم که در مساجد و حوزه‌های علمیه اتفاقات جدیدی رخ دهد و در این راستا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون نیز در 13 استان کشور فعالیت های منابع طبیعی را با خیرین دنبال می‌کنیم و تا به امروز با مشارکت این افراد هزار و 200 بند ایجاد شده و مجمع خیرین نیز در برخی استان‌ها تشکیل شده است.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: زندگی انسان در یک منطقه باید به امنیت پایدار برسد تا بتواند در دیگر حوزه‌ها نیز ورود کند و می‌توان گفت حفظ و توسعه منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین موضوعات در عرصه‌های تبلیغی است و اگر ترویج و تبلیغ کاربردی دنبال شود می‌توانیم زودتر به نتایج مورد نظر نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف برسیم.

وی با تاکید بر اینکه هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای یادآوری آموزه‌های حوزه منابع طبیعی است، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت عموم مردم در این حوزه استفاده کنیم نیازمند مشارکت طلاب و مبلغان هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkxnzi23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما