قم نيوز : یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) قلوب را زنده می‌کنند، گفت: استمرار معصومین از نسل و ذریه امام حسین(ع)، افزایش عمر زائران ایشان، عدم حرمت خوردن خاک تربت کربلا، شفا قرار دادن در این خاک و اجابت دعا زیر قبه حرم مطهر امام حسین(ع) از ویژگی‌های اختصاصی آن امام است.
امام حسین(ع) قلب‌ها را زنده می‌کنند/ نشانه ولایت‌مداری برائت از دشمنان معصومین است
امام حسین(ع) قلب‌ها را زنده می‌کنند/ نشانه ولایت‌مداری برائت از دشمنان معصومین است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در شب ولادت امام حسین(ع) که شب نزول برکات است اگر دست‌های انسان به درگاه الهی بلند شود خالی برنمی‌گردد.

وی افزود: بر اساس روایات وارده معرفت نسبت به ائمه معصومین امری لازم است و اگر کسی بخواهد تا ابد دچار گمراهی نشود باید به قرآن و عترت معرفت داشته باشد و محبت و ولایت اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد و نشانه ولایت‌مداری نیز موالات و برائت از دشمنان حضرات معصومین است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ثابت قدم بودن در مسیر محبت اهل بیت(ع)، ولایت حقیقی را به دنبال دارد و انسان می تواند مسیر درست و حیات طیبه را درک کند.

وی تاکید کرد: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام(ص)، معرفت نسبت به امام حسین (ع) هم در دنیا و هم در آخرت دارای آثار و برکات زیادی است.

مومنی یادآور شد: بر اساس روایات، امام حسین (ع) زینت آسمان‌ها و زمین‌ها، نور و مصباح مطلق و کشتی نجات است و هیچ ضلالتی در مسیر پیروی از امام حسین (ع) وجود ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خداوند دوستدار محبین امام حسین (ع) است و محبان ایشان همواره محبوب درگاه الهی هستند.

وی در ادامه گفت: به هرنحوی که انسان بتواند به امام حسین (ع) متصل شود، قلب انسان زنده خواهد شد.

مومنی خاطر نشان کرد:  استمرار معصومین از نسل و ذریه امام حسین(ع)، افزایش عمر زائران ایشان، عدم حرمت خوردن خاک تربت کربلا، شفا قرار دادن در این خاک و اجابت دعا زیر قبه حرم مطهر امام حسین (ع) از ویژگی‌های اختصاصی آن امام است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد: زمینه رشد و کمال برای انسان تنها از طریق ارتباط با ائمه معصومین و به ویژه با امام حسین(ع) است و بدون اهل بیت(ع) نمی توان به مقامات معنوی نائل شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcg3w9q7ak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما