پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 103265
منبع : قم نیوز

برگزاری رویداد کتابت «خط فیروزه‌ای» در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری رویداد کتابت خط فیروزه‌ای در مسجد مقدس جمکران با حضور هنرمندان برجسته خوشنویس استان قم خبر داد.
برگزاری رویداد کتابت «خط فیروزه‌ای» در مسجد مقدس جمکران
برگزاری رویداد کتابت «خط فیروزه‌ای» در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری کارگاه کتابت و خوشنویسی خط فیروزه‌ای به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: این کارگاه با حضور ۱۰ نفر از اساتید برجسته حوزه خوشنویسی استان قم پس از یک هفته پیش تولید، به مدت یک روز در کتابخانه مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه عید نیمه شعبان جایگاه ویژه‌ای در قم دارد تصریح کرد: سازمان در ادامه کارگاه کتابتی که سال گذشته برگزار شد و نتایج خوبی داشت امسال هم با هماهنگی و همکاری مسجد مقدس جمکران و انجمن خوشنویسان استان این کارگاه را برگزار کرد.



سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به ابراز رضایت بازدیدکنندگان از سطح برگزاری این کارگاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح مسیر فیروزه‌ای از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران صورت گرفته، این رویداد به عبارتی با عنوان خط فیروزه‌ای بخشی از این رویداد است.

وی با بیان اینکه تولید آثار این رویداد از یک هفته قبل آغاز شده است اضافه کرد: پس از تکمیل تولید آثار در رویداد، ضمن عکاسی صنعتی از آنها، تولیدات در نگارخانه سازمان در خیابان شهدا و نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض بازدید عموم گذاشته می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: البته پیش‌بینی شده که برخی از آثار نیز در قالب‌های مورد استفاده از تبلیغات شهری تولید شده و اکران شود.



وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های تدبیرشده در آستانه نیمه شعبان اجرای سرود خیابانی، برگزاری جنگ‌های شادی، نورافشانی مساجد، برپایی غرفه‌های فرهنگی و خدماتی در ایام نیمه شعبان، راه‌اندازی موکب ویژه نیمه شعبان در بلوار پیامبراعظم، برگزاری برنامه‌های درخت‌کاری، برگزاری اختتامیه همایش ملی مکتب فاطمی حاج‌قاسم، برگزاری تور قم‌گردی با محوریت فرهنگ مهدویت و… است.




انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcepx8znjh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما