يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : 103338

شهردار قم: متروی قم آماده تست گرم شد

قم نيوز : شهردار قم گفت: به‌صورت غیرقانونی در برخی از آرامستان و امام‌زاده‌های استان انجام می‌شود، برخی از قبور در شهر قم به قیمت ۱۰۰ میلیون فروخته می‌شود.
شهردار قم: متروی قم آماده تست گرم شد/ برخی قبور به قیمت ۱۰۰ میلیون فروخته می‌شود
شهردار قم: متروی قم آماده تست گرم شد/ برخی قبور به قیمت ۱۰۰ میلیون فروخته می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شد تا حمل‌ونقل شهروندان با سهولت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تفریغ بودجه شهرداری قم افزود: بودجه تا پایان اردیبهشت سال 1401 تحویل شهرداری می‌شود، پیش‌بینی بودجه سال 1400 تا 90 درصد محقق شد.

 شهرداری قم نسبت رفع  مشکلات بافت‌های حاشیه‌ای شهر توجه ویژه دارد 

شهردار قم بیان کرد: یکی از محورهای حرکتی ما در سال 1401 مصوبات سفر ریاست جمهوری است که توجه به بافت‌های حاشیه‌ای شهر موردتوجه است و قرار شد ریل‌های بافت‌های فرسوده از سطح شهر برداشته شود.

سقائیان نژاد بابیان اینکه شهرداری قم برای سال آینده برطرف کردن مشکل بافت فرسوده شهر را موردتوجه قرار می‌دهد، عنوان کرد: جاذبه در بافت فرسوده باید فراهم شود و اینکه احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد و اگر سرمایه‌گذار سودی در این زمینه نداشته باشد ورود پیدا نمی‌کند.

 نظم و سامان سازی شهری ازجمله برنامه‌های شهرداری برای سال آینده است 

وی گفت: امیدواریم در سال 1401 ستاد بازآفرینی وارد میدان شود و نقایصی که در بحث‌های زیر بنایی قم وجود دارد تکمیل کند، سال 1401 دومین سال برنامه قم 1404 است که اعتمادسازی مردم، تکریم ارباب‌رجوع، سرمایه‌گذاری و نظم و سامان سازی شهری ازجمله برنامه‌های شهرداری برای سال آینده است.

شهردار قم بیان کرد: تونل جمهوری یکی از پروژه‌های بزرگ شهری است که بتون‌ریزی آن تکمیل و تا پایان فروردین و اواسط اردیبهشت افتتاح می‌شود، پروژه 5 عمار یاسر یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حال انجام است.

وی گفت: منطقه جمکران به مدت 4 ماه وارد محدوده شهری شده است، شهرداری درزمینهٔ حریم فقط نظارت می‌کند،  اگر بخواهیم برای جمکران کاری شود باید به‌صورت زیربنایی باشد، درزمینهٔ نظافت منطقه جمکران و آسفالت معابر اقداماتی انجام‌شده است.

 معضل آرامستان های استان باید به‌صورت ریشه‌ای برطرف شود 

شهردار قم بابیان اینکه معضل آرامستان های استان باید به‌صورت ریشه‌ای برطرف شود، بیان کرد: دفن اموات در بهشت معصومه باید انجام شود ولی به‌صورت غیرقانونی در برخی از آرامستان و امام‌زاده‌های استان انجام می‌شود، برخی از قبور در شهر قم به قیمت 100 میلیون فروخته می‌شود، قبر در بهشت معصومه رایگان و فقط هزینه کفن‌ودفن دریافت می‌شود.

سقائیان نژاد عنوان کرد: خردادماه سال 1401 به‌صورت قانونی بازنشسته می‌شوم ولی با توجه به اینکه استادیار هستم این بازنشستگی به مدت 3 سال قابل تمدید است، مدیران شهری قم قابلیت‌های زیادی دارند و اگر جمع‌بندی به سمت و سویی برود که من از شهرداری قم بروم مدیران شهری قم می‌توانند به‌خوبی مدیریت شهر را به دست بگیرند.

وی بابیان اینکه متروی قم به مدت یک ماه آماده تست گرم است، تصریح کرد: قرار بود یک رام سه قطاره به ما بدهند و ابتدا گفته شد 100 میلیارد پول نقد بدهیم و سپس گفته شد تضمین بانک بدهیم به محض اینکه رام قطار به قم برسد تست گرم انجام می شود و خط B مترو به هیچ عنوان قطع نمی شود.

  71 پروژه سال 1401 در مناطق محروم قم است  

شهردار قم بیان کرد:71 پروژه در سال 1401 جز مناطق کم برخوردارو محروم است، حدود 40 درصد از درآمدهای مناطق 1 و 4 برای پیشرفت مناطق محروم استان گرفته می شود.

 بیش از 100 میلیارد تومان برای احداث پارکینگ در سطح شهر اختصاص پیدا کرده است 

سقائیان نژاد مشکل کمبود پارکینگ در شهر قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای سال 1401 بیش از 100 میلیارد تومان برای احداث پارکینگ اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmmdycw6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما