قم نيوز : استعفاهای متوالی در هیات گلف استان قم این هیات ورزشی را به یکی از پرحاشیه‌ترین هیات‌های ورزشی قم تبدیل کرده است.
بی‌ثباتی و حاشیه در گلف قم / بازخواست آقای رئیس توسط فدراسیون گلف
بی‌ثباتی و حاشیه در گلف قم / بازخواست آقای رئیس توسط فدراسیون گلف
به گزارش قم نیوز هیات گلف یکی از 49 هیات ورزشی فعال در استان قم است که زیر مجموعه خود رشته‌هایی نظیر مینی‌گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت دارد و در سال‌های اخیر توانسته ورزشکارانی در هر دو بخش آقایان و بانوان جذب کرده و گام‌هایی در مسیر پیشرفت بردارد اما در سال‌های اخیر وجود برخی اختلاف‌ها در این هیات ورزشی که منجر به استعفا و کناره‌گیری بعضی ارکان هیات شده، گلف قم را از متن به حاشیه برده است.

در گلف قم چه می‌گذرد؟

معلوم نیست در گلف قم چه می‌گذرد که هیات گلف برخی افراد را به یک باره از مسوولیت خود برکنار می‌کند و از سوی دیگر عده‌ای از اعضای هیات را وادار به استعفا می‌کند، اتفاقی که در ماه‌های اخیر برای نفراتی همچون سیدمحمد علویون، اعظم خودکار، ویدا فرحان و معین رشیدی‌مقدم رخ داده است.

ماجرا از چه قرار است که گلف با وجود اینکه کمترین جمعیت ورزشکار سازمان یافته در مقایسه با سایر هیات‌های ورزشی را دارد اما از نظر حواشی ورزشی با هیات‌های پرجمعیت رقابت می‌کند، در گلف قم چه خبر است که افراد دست‌اندرکار این هیات فرار را بر قرار ترجیح داده و ناگزیر به کناره‌گیری از مسوولیت خود می‌شوند.

وقتی فدراسیون گلف دلیل قانع‌کننده می‌خواهد

این اتفاقات در هیات گلف استان قم اخیرا صدای فدراسیون گلف را هم درآورده و این فدراسیون در موضوع استعفای اخیر ویدا فرحان نایب‌رئیس هیات گلف قم، از رئیس هیات خواستار توضیح و ارائه پاسخ قانع کننده به فدراسیون در خصوص این استعفا شده، واقعا در گلف قم چه خبر است؟

ویدا فرحان دکترای بیومکانیک ورزشی از دانشگاه خوارزمی تهران و کارشناس معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم است که از مرداد ماه سال جاری به دعوت رئیس هیات گلف استان قم مسوولیت نایب‌رئیسی بانوان این هیات ورزشی را بر عهده گرفت اما فرحان در تاریخ چهاردهم اسفند ماه در نامه‌ای به رئیس هیات از مسوولیت خود کناره‌گیری و استعفا کرد.

همان روز نامه استعفای فرحان به فدراسیون گلف رفت و مهرداد جمشیدی که سال‌های زیادی در این فدراسیون حضور دارد و از خبره‌های فدارسیون گلف محسوب می‌شود، در اقدامی جالب و قابل توجه خطاب به رضا دلاوری رئیس هیات گلف قم می‌نویسد: جناب آقای دلاوری سلام‌علیکم، لطفا نسبت به بررسی موضوع، مرتفع نمودن مشکل و دلیل استعفای مشارالیه اقدام لازم مبذول فرمایید و از نتیجه این فدراسیون را مطلع فرمایید، استعفا نامبرده از نظر این فدراسیون  به دلیل فعالیت مطلوب و عملکرد مثبت ایشان در دوره تصدی مسوولیت غیر قابل قبول می‌باشد.

پشت‌پرده‌های استعفای دبیر هیات گلف

هنوز چند روزی از استعفای فرحان نگذشته که یک استعفای دیگر در هیات گلف استان قم رخ می‌دهد و این بار معین رشیدی‌مقدم دبیر هیات گلف در نامه‌ای سرگشاده به فدراسیون گلف، اداره کل ورزش و جوانان استان قم و هیات گلف قم از مسوولیت خود به طور ناگهانی کناره‌گیری می‌کند، کسی که حدود 3 سال مسوولیت دبیر هیات را بر عهده داشته و از بازیکنان حرفه‌ای گلف به شمار می‌رود و مقام‌های مختلفی هم در این رشته دارد، اما باز این سئوال پیش می‌آید که واقع در گلف قم چه خبر است؟ چرا استعفا پشت استعفا؟

نامه سرگشاده دبیر مستعفی به مراجع ذیربط

رشیدی‌مقدم در نامه سرگشاده خود به فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان و هیات گلف قم در تشریح دلایل استعفای خود آورده است: بر اساس بند یک ماده 18 آیین نامه هیات‌های ورزشی مصوب 15/2/1400 ابلاغ شده توسط معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌بایست احکام کمیته‌ها به تایید دبیر هیات به عنوان احدی از اعضا ترکیبی هیات رئیسه رسیده باشد و می‌بایست دبیر هیات در جلسات کمیته حضور و برنامه‌های کمیته با هماهنگی دبیر هیات صورت گیرد که متاسفانه ضمن انجام تخلف اداری از طرف رئیس هیات استان بدون اطلاع و هماهنگی اقدام به صدور احکامی در کمیته مینی‌گلف انجام گرفته که این اقدامات پیش‌تر نیز منجر به استعفای نایب رئیس هیات سرکار خانم فرحان گردیده است.

محدود کردن اختیارات دبیر و نایب‌‌رئیس

دبیر مستعفی هیات گلف استان قم در ادامه به عدم حمایت هیات از ارکان اصلی هیات گلف اشاره می‌کند و می‌گوید: رئیس هیات گلف به عنوان تصمیم گیرنده نهایی هیچگونه همراهی و هماهنگی با برنامه‌های عملیاتی تنظیم شده از سوی دبیر و نایب‌رئیس را نداشته و با محدود کردن اختیارات و وظایف این دو، موجب عملیاتی نشدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در امور محوله ارکان به خصوص نایب‌رئیس هیات شده است.

در نتیجه این عدم حمایت از ارکان در طول مدت ریاست جناب دلاوری از بی‌ارزش کردن و محدود کردن اختیارات و جایگاه از خانم اعظم خودکار به عنوان نایب‌رئیس اسبق و خانم دکتر فرحان به عنوان نایب‌رئیس فعلی و بنده به عنوان دبیر هیات گلف، همچنین کناره‌گیری پیشکسوتان و بازیکنان به وضوح در طول دوره نمایان می‌باشد.

حمایت از حاشیه‌سازها

در بخش سوم دلایل استعفای دبیر هیات گلف استان قم به موضوع عدم برخورد و حمایت در مورد بی‌ارزش نمودن جایگاه دبیر و نایب‌رئیس هیات اشاره شده و آمده است: با وجود حمایت‌های فدراسیون گلف و اداره کل ورزش و جوانان در جهت برخورد با بی‌اخلاقی در صورتیکه دو تا سه نفر مشخص در فضای مجازی و حقیقی، تهمت و توهین‌های زیادی را به دبیر و نایب‌رئیس نسبت دادند و با نفاق و حاشیه‌سازی و ایجاد خلل در برنامه‌ها، موجب تشنج فضای گلف شده‌اند، رئیس محترم هیات با حمایت بی حد و مرز از این اشخاص و مشورت و دخیل کردن نظرات و تصمیمات نامناسب و منفعت جویانه این اشخاص علاوه بر دشوار شدن مسیر انجام امور و برنامه‌ها موجب دلسردی و کوچک شمردن جایگاه دبیر و نایب‌رئیس هیات شد و به معنای واقعی ده‌ها بازیکن و مسوول و پیشکسوت دلسوز را فدای یک تا دو نفر و تصمیم سلیقه‌ایی کرده است.

محدود کردن اختیارت

محدود کردن اختیارت، بها ندادن و تحت فشار قرار دادن در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای امور محوله  دبیر و نایب‌رئیس دیگر دغدغه معین رشیدی‌مقدم دبیر مستعفی هیات گلف استان قم است که در تشریح آن می‌گوید: در اختیار نگذاشتن تجهیزات و امکانات و بحث عدم تامین هزینه برنامه‌های تنظیم شده در تقویم اجرایی موجب کند شدن و سخت شدن انجام امور می‌گشت.

اعلام برنامه‌های مشخص نایب‌رئیس در حوزه بانوان در جذب، پرورش و آموزش بازیکن در مسیر قهرمانی، با مخالفت ریاست گلف همراه بود که با محدود کردن اختیارت و گرفتن قدرت تصمیم‌گیری و البته جلوگیری از انجام امور، موجب پیش نبردن اهداف و رسالت هیات گلف می‌گشت.

دبیر هیات گلف استان قم در پایان اظهار کرد: تمامی دلایل فوق که فقط بخش خیلی کوچک و جزیی از مشکلات و فشارها در طول سه سال فعالیت بنده بوده، موجب دشوار شدن مسیر انجام اهداف و برنامه‌ریزی‌های بنده در انجام امور محوله شده است، ولیکن خدا را شاکر هستم با حمایت بی‌دریغ و دلسوزانه فدراسیون گلف، اداره کل ورزش و جوانان استان قم، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان دلسوز هیات گلف استان قم، توانسته‌ام با انجام تمامی فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌ها که سند آن ارتقای چندین رتبه‌ای هیات در کشور می‌باشد در انجام رسالت خود سربلند باشم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-xnzq23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما