سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 103369

آغاز هفدهمین همایش دکترین مهدویت در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : هفدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در آستانه نیمه شعبان با پیام آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی، در مسجد مقدس جمکران آغاز شد.
آغاز هفدهمین همایش دکترین مهدویت در مسجد مقدس جمکران
آغاز هفدهمین همایش دکترین مهدویت در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز هفدهمین همایش دکترین مهدویت با حضور علما، طلاب، پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در آستانه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام محمدصابر جعفری دبیر هفدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه ۱۲۰ مقاله به این همایش ارسال شده است، اظهار کرد: در روز همایش ۱۶ مقاله برتر ارایه و نیز چکیده همه مقالات در یک کتاب منتشر می شود.

وی ادامه داد: هفدهمین دوره این همایش با موضوع «انتظار، گام اول طرح کلی حرکت رهبران الهی» در چهار محور در حال برگزاری است.

حجت الاسلام مجید پورسیدآقایی رییس موسسه آینده روشن نیز در ادامه این همایش، بیان کرد: موضوع و شعار محوری همایش امسال انتظار است.

وی، آماده سازی جهان برای ظهور منجی را مصداق اصلی انتظار دانست و ابراز: مساله انتظار نیازمند اقداماتی است که امام راحل با پایه ریزی انقلاب اسلامی انجام داد.

وی ابراز داشت: در زمینه مهدویت حجم کارهای انجام نشده در مقابل اقدامات انجام شده مانند قطره ای در برابر اقیانوس است و در این زمینه در مرتبه اول وظیفه حوزه های علمیه است و عالمان و اندیشمندان باید به داد این اندیشه مظلوم رسیده و معارف آن را به نسل تشنه بشری ابلاغ کنند.

در بخشی از این همایش از تعدادی از مهدی یاوران در عرصه های مختلف فرهنگی، رسانه ای، فیلم و سریال، هنری، تولید محتوا، ایثار و شهادت و غیره با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد و از آخرین آثار و کتاب های موسسه آینده روشن رونمایی شد.

هفدهمین همایش دکترین مهدویت عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmtevhuqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما